Jednym z przystanków na trasie Demo Tour była Choroszczynka nieopodal Białej Podlaskiej. Jest to rejon działania firmy Piomar z Grójca, która zaprezentowała ofertę maszyn z palety Case IH oraz Maschio Gaspardo. Spotkanie odbyło się na polu państwa Olędzkich. Prezentacja i pokaz polowy maszyn podczas tegorocznej trasy objazdowej Case IH zostały zorganizowane przede wszystkim pod kątem promocji przekładni bezstopniowych. Dlatego w pokazach polowych Demo Tour przedstawiciele Case IH prezentowali wyłącznie ciągniki z takimi przekładniami: uczestniczyło w nich 7 maszyn, w tym 4 Case IH (w Choroszczynce były 3) i 3 Steyr. Pozostałe ciągniki i inne maszyny dostarczali lokalni dealerzy, w tym przypadku Piomar.

- Choroszczynka to ósmy punkt na trasie Demo Tour. Impreza cieszy się dużym zainteresowaniem. Każde spotkanie odwiedza od 100 do 400 osób, czasem dużo więcej, tak jak ostatnio, kiedy impreza odbyła się w niedzielę. Generalnie rolnicy są pod wrażeniem naszych przekładni bezstopniowych. Kto wejdzie do kabiny, przejedzie się i zobaczy, jak to pracuje i jak łatwa jest obsługa, nie będzie chciał ciągnika z inną skrzynią - mówi Tomasz Koperski, specjalista ds. sprzedaży ciągników Case IH oraz Steyr. - Na Demo Tour prezentujemy także działanie systemów rolnictwa precyzyjnego AFS. Mamy ciągniki pracujące w tych systemach i stację bazową z sygnałem RTK. Można sprawdzić, z jaką dokładnością maszyny pracują - do 2,5 cm.

CORAZ WIĘCEJ CVX

Oferta Case IH w ciągnik z bezstopniową skrzynią biegów systematycznie się powiększa. Wśród ciągników Case IH w tego rodzaju przekładnię (nosi ona nazwę CVX) mogą być wyposażone modele Magnum, Puma i od niedawna także mniejsza seria Maxxum. W ciągnikach Steyr przekładnia ta jest określana symbolem CVT i można ją znaleźć w modelach od 6130 do 6230, a więc od 130 do 230 KM mocy nominalnej (od 171 do 269 KM mocy maksymalnej).

Pierwszym modelem z przekładnią bezstopniową był Case IH CVX, który zadebiutował już ponad 10 lat temu. Ciągnik ten bazował na przekładni firmy ZF, która powstała w ścisłej współpracy z koncernem CNH, do którego należy Case IH. Skrzynia, która jest oferowana dzisiaj, to druga generacja tamtej przekładni. Teraz jest to podzespół własnej produkcji, pochodzący z fabryki koncernu w Antwerpii. Choć konstrukcja przekładni uległa pewnym modyfikacjom, zasada obsługi pozostała ta sama