Wprowadzając nowe modele serii 5D i 5G Deutz-Fahr będzie miał w ofercie 11 modeli ciągników z trzema wersjami wyposażenia w średnim segmencie mocy.

Seria 5D powstała na na bazie modeli Agroplus. Oferuje 4 nowe silniki spełniające normę emisji spalin Tier 4i oraz poszerzoną ofertę opcji wyposażenia. W nowej serii 5D znalazły się 4 ciągniki: 2 z silnikami 3-cylindrowymi (75 i 88 KM) oraz 2 z 4-cylindrowymi (88 i 102 KM).

Z kolei nowa seria Deutz-Fahr 5G to konstrukcja która zastąpi serię Agrofarm. Będzie ona tańszą alternatywą dla dotychczasowej serii 5. Seria oferuje 5 modeli z silnikami 4-cylindrowymi w zakresie mocy 88-110 KM.

Maszyny będą oferowane w trzech wersjach konfiguracji, począwszy od najtańszej LD przez MD do HD. Ciągniki zyskały nowy design opracowany przez studio Giugiaro Design. Kabina jest 4-słupkowa, oferuje większą przestrzeń (możliwe jest wyposażenie w siedzenie dla pasażera) zamontowanie siedzenia. Nawiewy klimatyzacji zostały rozprowadzone u góry i u dołu kabiny.

Obydwie nowe serie ciągników Deutz-Fahr mają teraz nowe silniki produkowane nie przez Deutz-a, jak było to do tej pory w Agrofarmach i serii 5, ale własne jednostki napędowe z fabryki w Treviglio. Modułowe silniki 3- i 4-cylindorwe mają teraz zewnętrzną pompę paliwową i listwę common rail w której olej napędowy jest tłoczony pod ciśnieniem do 2000 barów. Układ paliwowy to produkt firmy Bosch.

Ostateczną normę spalin Tier 4 silniki spełniają także dzięki układowi EGR i katalizatorowi DOC. Turbosprężarka to dość prosta konstrukcja bez zmiennej geometrii łopatek, a w odróżnieniu od silników Deutz, zawór upustowy westgate jest sterowany mechanicznie, nie elektronicznie.

We wszystkich nowych Deutz-ach zastosowano przekładnie mechaniczne. Wybór jest ogromny. W zależności od wersji, liczba przełożeń waha się od 8 do 60 w przód i w tył. Dostępne są przekładnie z 2- lub 3-stopniowym powershiftem oraz mechanicznym lub elektrohydraulicznym rewersem. W przypadku tego typu rewersu, operator ma do dyspozycji regulator czułości jego działania.

Bardzo przydatnym dodatkiem jest system Stop&Go. Załączony umożliwia zatrzymanie ciągnika tylko za pomocą hamulca. Po zwolnieniu pedału ciągnik rusza. System działa w obydwu kierunkach jazdy i daje możliwość bardzo precyzyjnego ruchu, co znakomicie się przyda np. w podczepianiu narzędzi, ładowacza czy niektórych pracach.

Podobał się artykuł? Podziel się!