Nawigacja polowa G6 Farmnavigator po pierwszym kontakcie nie robi wrażenia urządzenia profesjonalnego.

Właściwie zbudowano ją na bazie nawigacji samochodowej AvMap, której 4,8-calowy ekran wydaje się za mały, aby w drgającej kabinie ciągnika można było coś na nim zobaczyć. W dodatku trzeba za to urządzenie zapłacić około 5 tys. zł (brutto), podczas gdy podobne w sklepach motoryzacyjnych kosztują najwyżej kilkaset. Trzeba przyznać, że po wcześniejszych testach innych nawigacji polowych na początku byliśmy nieco sceptycznie nastawieni, ale dość szybko przekonaliśmy się, że Farmnavigator ma swoje zalety. Tak naprawdę w cenie zestawu dostajemy w pakiecie dwa urządzenia: nawigację samochodową i polową, m.in. zewnętrzną antenę GPS, specjalny uchwyt magnetyczny z przyssawką, ochronną gumową obudowę, zewnętrzną kamerę, zasilacz na 220 V i odtwarzacz multimediów.

Prosty montaż i łatwa obsługa

Przygotowanie urządzenia do pracy jest bardzo proste. Wystarczy przyssać je w kabinie do szyby i podłączyć zasilanie, wtykając kabel w zapalniczkę. Oczywiście należy też podłączyć zewnętrzną Antenę GPS, którą najlepiej umieścić na masce nad przednią osią, ale można też na dachu kabiny - najważniejsze, by była ona na zewnątrz i wzdłuż ciągnika.

Do jej mocowania służy mocny magnes, co w przypadku plastikowych dachów wymaga zamontowania metalowej płytki.

Urządzenie AvMap posiada również wewnętrzną antenę GPS, ale na jej podstawie niemożliwa jest dokładna nawigacja na polu. Zewnętrzna antena pozwala uzyskać dokładność przejazdu do 30 cm. Po włączeniu urządzenia mamy wybór, czy chcemy wykorzystać je jako odtwarzacz multimedialny, czy nawigację.

Po wybraniu drugiej opcji i zaakceptowaniu regulaminu przechodzimy już bezpośrednio do nawigacji polowej - z tego poziomu można przejść też do nawigacji drogowej. Dużą zaletą jest interfejs w języku polskim, dzięki czemu nawet bez dokładnego zapoznania się z instrukcją można szybko ustawić istotne parametry i rozpocząć pracę.

Nawigacja G6 Farmnavigator może być wykorzystana na kilka sposobów, ale najbardziej przydatna jest podczas prac wymagających przejazdów w równej odległości, na przykład rozsiewania nawozów, wapnowania czy opryskiwania.