Zarząd Grupy SAME DEUTZ-FAHR zatwierdził sprawozdanie finansowe za 2012 rok z przychodami w kwocie 1187,8 miliona Euro oraz 6,6 proc. wzrostem w stosunku do roku ubiegłego. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 0,6 proc. w odniesieniu do roku 2011 i wynosił 8,4 proc., natomiast EBIT wzrósł z 5,6 do 6,1 proc.

Rok 2012 Grupa zamknęła ze skonsolidowanym zyskiem netto w kwocie 50,1 milionów euro. Przychody ze sprzedaży ciągników wzrosły o 6 proc. do kwoty 907,7 milionów euro.

Sektor produktów full line (kombajny zbożowe, kombajny do zbioru winogron, linia maszyn zielonkowych i ładowarki teleskopowe) odnotował 29 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2011, osiągając 42,4 milionów euro. Przychody ze sprzedaży części zamiennych zamknęły się kwotą 204,9 milionów Euro, co daje 8 proc. wzrost.

Podsumowując rok 2012 należy również wspomnieć, że Grupa SDF zakończyła realizację działań określonych w strategii ekspansji międzynarodowej, której celem było wzmocnienia pozycji firmy w krajach rozwijających się. Utworzono dwie nowe spółki joint-venture: pierwszą w Turcji z lokalnym producentem Şahsuvaroğlu, który produkuje także ciągniki na licencji Grupy; drugą w Rosji, gdzie porozumienie podpisano z firmą JSC KIROVSKY ZAVOD.

W Indiach, gdzie Grupa prowadzi działalność produkcyjną od 1996 roku, wyprodukowano w 2012 roku 15000 silników. Liczba wyprodukowanych ciągników na koniec roku wynosiła 5731 sztuk, co oznacza nieznaczny spadek w stosunku do roku poprzedniego.

- Generalnie, uważamy, że wprowadzenie nowych modeli, wzmocnienie działalności handlowej oraz prowadzenie precyzyjnych działań inwestycyjnych pozwalają na wzmocnienie pozycji finansowej Grupy oraz prowadzenie działalności inwestycyjnej związanej z nowymi produktami oraz realizacją strategii rozwoju działalności międzynarodowej - powiedział Lodovico Bussolati, dyrektor zarządzający Same Deutz-Fahr. - Ponadto, strategia różnicowania marek oferowanych produktów, poparta działaniami marketingowymi oraz handlowymi, pozwala na uniknięcie dublowania produktów oferowanych przez Grupę, co podnosi konkurencyjność.