Dong Feng to chiński producent ciągników. Roczna produkcja ciągników Dong Feng sięga 80 tys. szt. Firma posiada w Polce generalny oddział i montownię ciągników (Żnin), z której zaopatrywane są rynki europejskie.

Większość podzespołów w ciągnikach jest chińskich. Kabiny montowane na ciągniki to produkt polskiej firmy Naglak. Do elementów wyposażenia pochodzących z Europy należą również dodatkowe zaczepy, przedni TUZ, WOM (firma Zuidberg).

- Ciągniki są chińskie i my się z tym nie kryjemy. W ofercie na polski rynek wychodzimy na razie przede wszystkim z ciągnikami o mocy 30-40 KM. To maszyny do wykorzystania przez firmy komunalne, rolników, sadowników i ogrodników. Do tego dochodzi różnego rodzaju osprzęt - mówi Jerzy Jułga, specjalista ds. sprzedaży w spółce Dong Feng Europe. - W tej chwili jesteśmy w trakcie opracowywania ciągnika o mocy 50 KM, plany są też na 80 KM - dodaje.

Za 30-konny ciągniki Dong Feng Paco 30 trzeba zapłacić około 52 000 zł. Jest to cena za ciągnik z ładowaczem czołowym. Bez ładowacza, cena traktora kształtuje się na poziomie 38 000 zł (ceny netto).

W ciągniku pracuje 3-cylindrowa jednostka wolnossąca o pojemności 1,8 l. Naped na koła przenosi dwustopniowe suche sprzęgło oraz przekładnia 8/2 z mechanicznym rewersem. Pompa hydrauliczna ma wydajność 20 l/min.

Z kolei cena katalogowa za model Paco 40 (40 KM) wyposażony w kabinę Naglak opiewa na kwotę około 60 000 zł.

Moce 40-konnego Dong Fenga generuje silnik 4-cylindrowy o pojemności 2,5 l. Podobnie jak w przypadku „mniejszego brata" jest to jednostka pozbawiona turbodoładowania. Skrzynia przekładniowa daje możliwość poruszania się do przodu z 8 prędkościami i 2 wstecz.

Największe zalety chińskich ciągników to prostota konstrukcji, a co za tym idzie tani serwis i naprawy oraz łatwa obsługa.

Ciągniki są typowo mechaniczne, nie w nich żadnej elektroniki. Jeśli chodzi o cechy użytkowe, przedstawiciel firmy Dong Feng przekonuje, że na pewno są to konstrukcje o wiele lepsze od „sześćdziesiątki" czy „trzydziestki" choćby ze względu na układ hydrostatyczny wspomagania, napęd kół przednich (również załączany mechanicznie). Ponadto skrzynia jest synchronizowana z rewersem mechanicznym.

- Części zamienne są ogólnodostępne, a jeśli chodzi o ich ceny to są one na pewno konkurencyjne. Dwa główne składy z częściami znajdują się w Polsce i Niemczech. Na ciągniki dajemy 12-miesięczną gwarancję - mówi Jułga.

- Cenowo jesteśmy na pewno konkurencyjni. Mogę się pochwalić że na razie nie mamy żadnych problemów z serwisowaniem zakupionych w Polsce ciągników. Nie mieliśmy żadnych poważnych awarii, serwis ogranicza się do wymiany olejów i filtrów - przekonuje Jułga.

Podobał się artykuł? Podziel się!