Ciągniki należące do serii Favorit 500 C debiutowały jesienią 1993 r. Początkowo były to trzy modele: 510 C (105 KM), 512 C (125 KM) i 514 C (140 KM). Rok później ofertę poszerzyły wersje 509 C (95 KM) i 511 C (115 KM), a w 1995 roku zaprezentowano największy ciągnik tej serii - 515 C, o mocy 150 KM. Moc słabszych wersji pokrywała się z mocą oferowaną przez odnowioną serię Farmer 300, jednak ciągniki Favorit są od nich cięższe o kilkaset kilogramów i nieco dłuższe, a tym samym lepiej nadają się do prac uprawowych wymagających większego uciągu. Jest to więc dobry wybór na główną siłę pociągową do średniej wielkości gospodarstwa.

MARKA, KTÓRA SIĘ CENI

Niestety, mimo że najstarsze egzemplarze mają już niemal 21 lat, to i tak ceny omawianych ciągników rzadko schodzą poniżej 80 tys. zł, a w przypadku większych modeli 514 C i 515 C przekraczają nawet 100-120 tys. zł. Tymczasem konkurencyjne modele takich firm jak Massey Ferguson czy John Deere z podobnego okresu można kupić nawet o 30-40 tys. zł taniej. Tak mocna pozycja Fendta na rynku wtórnym wynika m.in. z wysokiej jakości wykonania i bardzo przemyślanej konstrukcji, co przekłada się na mało problematyczną i niezbyt kosztowną eksploatację. Zazwyczaj opinie użytkowników tej serii są zgodne - zakup dobrze utrzymanego egzemplarza to spory wydatek, ale później oszczędza się na braku awarii. Niestety, na fali ogólnego uznania dla marki łatwo trafić na egzemplarz z ogromnym przebiegiem, który mimo doskonałych "genów", czasy swej świetności może mieć już za sobą.

Warto przypomnieć, że zdecydowana większość Fendtów serii Favorit 500 C trafiła do nas jako egzemplarze używane, sprowadzone z Zachodu. W latach 90. XX wieku u polskiego importera właściwie nie było nimi zainteresowania, bo po prostu cena była zbyt wysoka na ówczesne możliwości indywidualnych gospodarstw. Dlatego podczas oględzin trzeba zachować dużą czujność, a najlepiej poprosić doświadczonego mechanika o pomoc.