Gazela to samochód produkowany w Rosji, w zakładach GAZ. Ale te przywożone do Polski są bez silnika. Dopiero tutaj samochody wyposażane są w znane silniki Andorii-Mot. W sprzedaży dostępnych jest kilkanaście modeli Gazeli z różnym rozstawem osi, ładownością i wieloma wersjami zabudowy. Testowaliśmy model z zabudową kontenerową.

Estetyka i wygląd


W przypadku Gazeli należy zdecydowanie oddzielić wygląd zewnętrzny od estetyki i jakości wykonania wnętrza szoferki. Na pierwszy rzut oka samochód prezentuje się korzystnie. Duże światła, metalowy „grill" i zaokrąglone kształty kabiny nadają jej nowoczesny wygląd. Samochód na drodze nie różni się wizualnie od modeli zachodnich. Niektórzy mogą uznać, że ogólny ład burzą wystające po bokach kierunkowskazy, które w zależności od modelu mają różne kształty. Kojarzące się jednak z rosyjskimi konstrukcjami toporne wykonanie daje o sobie znać we wnętrzu kabiny. Wykończenie elementów deski rozdzielczej, stylistyka zegarów czy kierownica z niezbyt wygodnego tworzywa – nie zachwycają. Deskę rozdzielczą i całą kabinę wykonano z szarego plastiku z czarnymi wstawkami. Zegary przypominają te z aut z poprzedniej epoki, z tą różnicą, że w Gazeli prędkościomierz kończy się na 200 km/h.

Wygoda użytkowania

gazela_wnetrze.jpg