Seria 6R charakteryzuje się m.in. większym stosunkiem mocy do masy. Przykładowo, model 6210R (210 KM i 240 KM mocy chwilowej z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą – IPM), waży niespełna 8 ton. To w połączeniu z szerokim ogumieniem (np. 710/70R42) daje wyjątkowe właściwości trakcyjne i redukuje niekorzystne oddziaływanie na glebę.

Pod maską ciągników kryją się 6,8-litrowe, 6-cylindrowe silniki PVX PowerTech spełniające normy emisji spalin Stage IIIB. Uzyskano to m.in. dzięki czterozaworowemu układowi paliwowemu z układem wtrysku Common Rail (HP-CR), turbosprężarce o zmiennej geometrii (VGT), układowi recyrkulacji spalin (EGR) oraz katalizatorowi (DOC) i filtrowi cząstek stałych (DPF). W ciągniku zastosowano również zdecentralizowany układ chłodzenia wyróżniający się niskim zapotrzebowaniem mocy. Efektem zastosowania ww. elementów ma być również niskie zużycie jednoskładnikowego paliwa (tylko olej napędowy) oraz dbałość o środowisko naturalne.

W 6R można wybierać między różnymi typami przekładni. AutoQuad Plus i PowerQuadPlus oferują cztery zakresy przełożeń i łącznie 20 prędkości jazdy do przodu i 20 jazdy do tyłu, tempomat oraz opcję biegów pełzających. Są one również wyposażone w blokadę parkingową, zmiana przełożeń odbywa się przy użyciu jednej dźwigni z przyciskiem wysprzęglającym, co umożliwia wygodną zmianę zakresów. Technologia SoftShift umozliwia płynną zmianę biegów pod obciążeniem. Dodatkowo AutoQuad Plus (przekładnia klasy premium) ma możliwość automatycznej zmiany biegów.
Przy AutoPowr, operator przy pomocy jednej dźwigni może płynnie przechodzić od 0 do 40 lub 50 km/h oraz na dowolną prędkość pośrednią bez konieczności ręcznego wysprzęglania. Obsługę można ograniczyć do wyboru prędkości, a silnik i przekładnia szybko i automatycznie dostosują się do zmieniającego się obciążenia.

Nowa kabina 6R ComfortView oferuje 20 proc. więcej miejsca niż w 6030 Premiumi oraz bardziej komfortowe wnętrze. Nowe element to na przykład: zintegrowane sterowanie klimatyzacją i radiem, radio ergonomiczne i sterowanie telefonem, łączność Bluetooth, gniazdo na kartę SIM oraz wyświetlacz GreenStar 3 CommandCenter z opcjonalnym ekranem dotykowym i możliwością odtwarzania wideo. Opcjonalny dach panoramiczny zapewnia nowy wymiar widoczności ładowacza czołowego.

Podwyższony komfort uzyskano dzięki fotelowi operatora z pneumatycznym zawieszeniem i pneumatyczną regulacją kształtu. Fotel ma również zawieszenie poziome i przystosowuje się w sposób dynamiczny do ciężaru operatora podczas regulacji wysokości fotela. Cała kabina została osadzona na dwóch półkatywnych amortyzatorach hydraulicznych (HSC Plus). Układ wykorzystuje czujniki do wykrywania ruchu ciała kierowcy i odpowiednio zwiększa lub zmniejsza ilość oleju w korpusie amortyzatora. Przednie koła umieszczono w aktywnym, trójczłonowym zawieszeniu TLS Plus z samopoziomowaniem przy skoku zawieszenia o +/- 50 mm, automatyczną regulacją czułości osi i sztywności zawieszenia.

Cechą nowych ciągników jest również zwiększona wydajnością układu hydraulicznego (114 lub 155 l/min. w opcji) oraz zintegrowany przedni TUZ i WOM (montowanym fabrycznie)

Zmieniony wygląd ciągników z nowo zaprojektowaną wąską pokrywą silnika nawązuje do do najnowszych modeli serii 7R i 8R.

Nowe modele serii 6R są dostępne w zakresie mocy od 170 do 210 KM lub maksymalnie od 200 do 240 KM z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą (zgodnie z 97/68EC). Podobał się artykuł? Podziel się!