Pierwsza grupa (Farmall A) to proste ciągniki mechaniczne napędzane silnikami o mocach znamionowych 65, 72 KM (silniki 3-cylindrowe) oraz 82, 95, 106 i 113 KM (silniki 4-cylindrowe). Podstawową przekładnią w ciągnikach Farmall A jest synchronizowana skrzynia 12/12, która w trzech największych modelach (95, 105 i 115) została wyposażona w dźwignię hydraulicznego rewersu. Prędkość maksymalna, w zależności od wersji, to 30 lub 40 km/h.

Pod kątem zwiększenia komfortu pracy operatora, ciągnik wyposażono w nową kabinę - również z panoramicznym dachem, która zdecydowanie ułatwia pracę z ładowaczem czołowym.

Kupujący ciągnik ma do wyboru fotel standardowy lub w wersji „luksusowej". Ponadto ciągnik może być wyposażony od jednej do grzech par zaworów hydrauliki zewnętrznej, przekładnię z biegami pełzającymi, a w dwóch największych ciągnikach - również w ogumienie o średnicy 38 cali. Atutem niewielkich ciągników jest ich zwrotność - promień zawracania to około 5,3 m.

Faramall U to następca ciągników JXU, natomiast Farmall A - serii JX. Ciekawą rzeczą przy Farmallu U jest to, że maksymalna moc jest osiągana w przedziale 1900-2200 obr./min., co oznacza że użytkownik może zejść w dolny przedział zakresu nie tracąc na mocy a oszczędzając paliwo.

Oprócz silników, w przypadku Farmalla U mamy do czynienia z większą kabiną, lepszym udźwigiem TUZ, pompą hydrauliczną o wyższej wydajności i sterowaniem podnośnikiem za pomocą EHR.

Seria ciągników Farmall U obejmuje trzy modele z silnikami 4-cylindrowymi o mocach: 99, 107 i 114 KM. Za przystosowanie silnika do obowiązujących norm emisji spalin odpowiada m.in. zewnętrzny układ recyrkulacji schłodzonych spalin CEGR.

Użytkownik Farmalla U z pewnością doceni łatwość codziennej obsługi maszyny. W ciągniku zadbano o łatwy dostęp do filtrów i chłodnic, które można w prosty sposób rozchylić do oczyszczenia. Zwiększono także interwał wymiany oleju w silniku - do 600 godzin i zastosowano większy - 140-litrowy zbiornik paliwa.

Standardowo, przeniesienie napędu na koła odbywa się za pomocą przekładni 12/12 z elektrohydraulicznym rewersem. Opcjonalnie ciągnik może być wyposażony w skrzynię 24/24 z dwustopniowym powershiftem lub 20/20 powershuttle z biegami pełzającymi. Ciekawostką jest, że w tej klasie ciągników producent zapewnił możliwość regulacji czułości działania rewersu w trzech zakresach. Udźwig tylnego TUZ to niemal 3200 kg, opcjonalnie (z zewnętrznymi siłownikami) - 4770 kg.

Orientacyjna cena za największe modele z wymienionych serii to: Farmall A 115 - od 115 tys. zł, a Farmall U 115 - od 165 tys. zł (netto).

Podobał się artykuł? Podziel się!