Farmtrac z Mrągowa uzupełnił gamę ciągników wprowadzając nowy model: Farmtrac Escort 550/550 DT. Maszyna ma być w zasięgu finansowym nawet niewielkich gospodarstw, nastawionych na produkcję tradycyjną, na niewielkich areałach.

Na temat ciągnika (egzemplarz przedpremierowy) pisaliśmy już w maju po wystawie Zielone AgroShow Polskie Zboża. Teraz maszyna jest już dostępna w ostatecznej wersji handlowej.

Farmtrac Escort 550/550 DT został skontrowany w mazurskiej firmie przez inżyniera Eligiusza Szymańskiego. W założeniach konstruktora jest to maszyna nawiązująca do sprawdzonych przez rolników pojazdów o prostej, wytrzymałej i solidnej konstrukcji. Nowy traktor ma się odznaczać dużą niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji.

- Moim marzeniem było zaprojektowanie ciągnika odpowiadającego realiom polskiej wsi, tj. prostego, całkowicie mechanicznego ciągnika, z wykorzystaniem tradycji polskich myśli technicznej, z której przecież możemy być dumni. Uważam, że nasz nowy ciągnik jest świetną alternatywą dla zalewającej nas fali zagranicznych używanych ciągników niewiadomego pochodzenia. Oferujemy ciągnik o porównywalnych parametrach i cenie, za to z 24 miesięczną gwarancją fabryczną - mówi Szymański

Andrzej Kublik, prezes zarządu Farmtrac podkreśla ważny cel ekonomiczny firmy jakim jest wprowadzenie nowego produktu na rynek: - Polska wieś w ciągu ostatnich lat dokonała ogromnego skoku jakościowego i technologicznego. Dzięki wysokiej renomie naszych produktów rolnych, rośnie produkcja i zapotrzebowanie na nowy sprzęt dobrej jakości, osiągalny dla większości rolników. Kończy się czas, kiedy gros traktorów sprowadzanych do Polski, było wyeksploatowanym demobilem z krajów Unii Europejskiej.

Jednocześnie prezes Kublik z ogromną nadzieja patrzy na testy traktorów Farmtrac, jakie w tej chwili odbywają się w Niemczech. - Chcemy odwrócić tendencję ostatnich lat. Naszym celem jest podbój rynków Zachodniej Europy, gdzie konkurować będziemy solidnością, niezawodnością i ceną.

Kublik nie kryje także planów uruchomienia montowni polskich traktorów w Turcji - jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków świata.

W skład układu napędowego ciągnika wchodzi 3-cylindrowy silnik połączony z mechaniczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach do przodu i 2 do tyłu i mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego.