PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Farmtrac Escort 550: prosta konstrukcja, niska cena

Farmtrac Escort 550: prosta konstrukcja, niska cena

Autor: farmer.pl/K.Hołownia

Dodano: 25-07-2013 11:16

Tagi:

Z ceną poniżej 40 tys. zł za moc 48 KM, producent z Mrągowa chce zawojować rynek małych, uniwersalnych ciągników.



Farmtrac z Mrągowa uzupełnił gamę ciągników wprowadzając nowy model: Farmtrac Escort 550/550 DT. Maszyna ma być w zasięgu finansowym nawet niewielkich gospodarstw, nastawionych na produkcję tradycyjną, na niewielkich areałach.

Na temat ciągnika (egzemplarz przedpremierowy) pisaliśmy już w maju po wystawie Zielone AgroShow Polskie Zboża. Teraz maszyna jest już dostępna w ostatecznej wersji handlowej.

Farmtrac Escort 550/550 DT został skontrowany w mazurskiej firmie przez inżyniera Eligiusza Szymańskiego. W założeniach konstruktora jest to maszyna nawiązująca do sprawdzonych przez rolników pojazdów o prostej, wytrzymałej i solidnej konstrukcji. Nowy traktor ma się odznaczać dużą niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji.

- Moim marzeniem było zaprojektowanie ciągnika odpowiadającego realiom polskiej wsi, tj. prostego, całkowicie mechanicznego ciągnika, z wykorzystaniem tradycji polskich myśli technicznej, z której przecież możemy być dumni. Uważam, że nasz nowy ciągnik jest świetną alternatywą dla zalewającej nas fali zagranicznych używanych ciągników niewiadomego pochodzenia. Oferujemy ciągnik o porównywalnych parametrach i cenie, za to z 24 miesięczną gwarancją fabryczną - mówi Szymański

Andrzej Kublik, prezes zarządu Farmtrac podkreśla ważny cel ekonomiczny firmy jakim jest wprowadzenie nowego produktu na rynek: - Polska wieś w ciągu ostatnich lat dokonała ogromnego skoku jakościowego i technologicznego. Dzięki wysokiej renomie naszych produktów rolnych, rośnie produkcja i zapotrzebowanie na nowy sprzęt dobrej jakości, osiągalny dla większości rolników. Kończy się czas, kiedy gros traktorów sprowadzanych do Polski, było wyeksploatowanym demobilem z krajów Unii Europejskiej.

Jednocześnie prezes Kublik z ogromną nadzieja patrzy na testy traktorów Farmtrac, jakie w tej chwili odbywają się w Niemczech. - Chcemy odwrócić tendencję ostatnich lat. Naszym celem jest podbój rynków Zachodniej Europy, gdzie konkurować będziemy solidnością, niezawodnością i ceną.

Kublik nie kryje także planów uruchomienia montowni polskich traktorów w Turcji - jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków świata.

W skład układu napędowego ciągnika wchodzi 3-cylindrowy silnik połączony z mechaniczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach do przodu i 2 do tyłu i mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Do wyboru klientów zaprojektowano wersje z napędem na 2 lub 4 koła. Przednia oś napędowa jest marki Carraro.

W blisko 3-tonowym ciągniku nie znajdziemy żadnych elementów elektroniki. Maszyna jest zwrotna, układ kierowniczy wyposażono w system wspomagania przez co świetnie nadaje się do pracy z ładowaczem czołowym.

Nowością w tej klasie ciągników jest możliwość wyboru za dopłatą koloru nadwozia i podwozia. Każdy klient może stworzyć swój własny unikalny ciągnik.

Podstawowa wersja modelu 550 (bez przedniego napędu) kosztuje niespełna 40 tys. zł (netto). Cena Farmtraca 550 DT wyposażonego w przedni napęd urasta dość znacząco - na 52 990 zł (netto). Trzeba też liczyć się przy zakupie z koniecznością wyposażenia ciągnika w elementy z listy wyposażenia opcjonalnego, typu: zaczepy czy hydraulika zewnętrzna.

Ciągniki są dostępne również w ramach finansowania fabrycznego. Jak informuje producent, w tym systemie finansowania raty zaczynają się już od 301 zł netto miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

MULTIMEDIA

×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (14)

  • biedron 2014-08-16 11:21:11
    nie wymgajnmy za wiele od takiego ciągnika :) Ale prace podwórzowe i mały wóz paszowy może być ok
  • tom 2014-08-15 18:50:39
    skrzynia 8x8 rewers trochę większe zegary i ok
  • jarki 2013-11-10 18:33:14
    jak umiesz to podaj krótszy link do Indii ;)
  • LAWA 2013-11-10 17:21:16
    Jarki nie można krócej?
  • jarki 2013-11-10 13:01:40
    i wszystko o indyjskim ciapku
    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3Dwww.%2Bescortsgroup.com%26client%3Dfirefox-a%26hs%3Dy1U%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26channel%3Dfflb&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://www.escortsagri.com/products/products_tractor_escort_josh.html&usg=ALkJrhieb43Ux81mpIUmP0RdPJneCR_vGA
  • jarki 2013-11-10 12:50:04
    @kubuś dzięki
    oto kontakt
    Escorts Limited - Agri Grupa Machinery
    18/4, Mathura Road, Faridabad 121007 Indie
    Tel: 91 129 2284 911
    Fax: 91 129 2268 876
  • kubuś 2013-11-10 11:41:55
    Witam wszystkich. Skonstruowany przez polskiego inżyniera? BZDURA WIERUTNA !!!!! Skonstruowany przez inżynierów indyjskich. Proszę sobie poczytać na www. escortsgroup.com Jak tak można oszukiwać ludzi???? Przykre jest to, że w POLSCE już nie ma prawie nic co POLSKIE. Ursus made in china a Farmtrac made in india. Brak słów....
  • sławek 2013-09-26 10:13:31
    hej Żubr głupoty piszesz jechałem nim hydraulike ma zaczep też ma , super traktorek zawsze nowy to nowy......
  • monia 2013-09-26 10:07:06
    Hej taki traktorek chcemy sobie kupić ale brakuje gotówki ale na pewno go będę miała
  • Żubr 2013-09-08 13:39:09
    Chyba jednak nie będzie rewolucji handlowej. Wbrew pozorom nie jest tani, bez kabiny, hydrauliki i zaczepu kto to kupi. Małych gospodarstw nie stać na ciągnik za 65 tys. za tą kasę lepiej kupić nieco starszego Zetora z serii 72 lub 77. Zostanie jeszcze na jakiś sprzęt.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.20.7.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!