Ursus C-380 pojawił się na polskim rynku stosunkowo niedawno i z pewnością może tylko pozazdrościć popularności, jaką w latach 2011 i 2012 cieszył się Farmtrac 675 DT i jaką w ciągu 2 lat obecności na rynku zyskał Zetor Major 80. Jednak jeśli wziąść pod uwagę zbliżone parametry i ceny wspomnianych modeli maszyn, każda z nich w tym roku ma podobne szanse w walce o tytuł najbardziej popularnego modelu ciągnika o mocy ok. 80 KM.

ZBLIŻONE CENY

Tym, co łączy konfrontowane ciągniki, oprócz zbliżonych podzespołów, jest również ich cena. Najtańszą propozycją w naszym zestawieniu jest Farmtrac 675 DT. Za podstawową wersję ciągnika zapłacimy 98,9 tys. zł (wszystkie kwoty podane w artykule są cenami katalogowymi netto).

Standardowy model Ursusa C-380 kosztuje 99,6 tys. zł. Ten sam model Ursusa w wersji M, cechujący się szybszą przekładnią 40 km/h, to wydatek o 9 tys. zł wyższy aniżeli standardowa wersja ciągnika. Najdroższy w zestawieniu Major 80 wyceniany jest na 99,9 tys. zł.

PRAWIE TE SAME SILNIKI

Oprócz zbliżonej ceny ciągniki Farmtrac, Ursus i Zetor wyróżniają się jednostkami napędowymi o niemal bliźniaczych osiągach. Co ciekawe, dwie pierwsze maszyny wyposażone są w identyczne silniki. W obydwu tych ciągnikach (Farmtrac 675 DT i Ursus C-380) spotkamy jednostki Perkinsa o oznaczeniu 1104D. 4-cylindrowe silniki mają pojemność skokową 4,4 l, spełniają normę emisji spalin Stage IIIA i osiągają moc 75 KM przy 2200 obr./min. Oba ciągniki osiągają maksymalny moment obrotowy (307 Nm) przy tej samej prędkości obrotowej silnika (1400 obr./min.).

Jeszcze niedawno w ciągnikach Major montowane były silniki Zetora o pojemności 4,2 l. Obecnie do napędu Majora Czesi stosują znacznie mniejszy (poj. 2,9 l) 4-cylindrowy silnik Deutza o mocy 75,3 KM osiąganej przy 2200 obr./min. Niemiecka jednostka napędowa spełnia normę emisji spalin Stage IIIB oraz uzyskuje maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1600 obr./min. Do spełnienia nowych norm emisji spalin ciągnik wykorzystuje system EGR i katalizator utleniający DOC. Wszystkie silniki konfrontowanych maszyn są turbodoładowane.

Porównując parametry silników, łatwo zauważyć, że wartość momentu obrotowego jednostki Deutz jest uzyskiwana przy nieco wyższych obrotach.  na przednią oś ciągnika Major 80 to wydatek 1,3 tys. zł....

Zobacz więcej artykułów z wydania Farmera ---> Aktualny numer ----> Prenumerata

Podobał się artykuł? Podziel się!