PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Fendt 1000 Vario – prototypowe 500 KM w standardowej bryle

Fendt 1000 Vario – prototypowe 500 KM w standardowej bryle

Autor: Kamil Karkowski

Dodano: 01-09-2014 09:45

Tagi:

Jak zapowiedział niemiecki producent od 2015 roku rusza fabryczna produkcja ciągników Fendt 1000 Vario. Będą to jednocześnie najmocniejsze na świecie ciągniki o standardowej konstrukcji.



Wraz z prezentacją zupełnie nowej serii Fendt 300 oraz odświeżonych modeli serii 700 firma Fendt zaprezentowała prototypowe modele serii 1000. Cała gama ma obejmować 4 modele maszyn: 1038 (380 KM), 1042 (420 KM), 1046 (460 KM) oraz flagowy model 1050 (500 KM).

Co ciekawe ogromna moc będzie generowana przez jednostkę MAN o pojemności 12,4 l. Silnik spełnia jednocześnie normę emisji Stage 4 (Tier 4 Final).

Jak przystało na firmę Fendt w ciągnikach zastosowano układ przeniesienia napędu z bezstopniową przekładnią.

Ciągnik będzie produkowany w oparciu o indywidualne wymagania klientów. Jednocześnie będzie konkurował z ciągnikami w segmencie maszyn o mocy 500 KM, a więc z ciągnikami o budowie przegubowej. Jak szacuje producent rynek ten obejmuje rocznie około 2500 maszyn, z czego najwięcej sprzedaje się w Ameryce Północnej.

Główną przewagą ciągników Fendt 1000 Vario w tym segmencie jest wysoka mobilność wynikająca z możliwości poruszania się z prędkością maksymalną 60 km/h. Dodatkową zaletą ciągnika jest to, że nawet z oponami o szerokości 900 mm, nie przekracza szerokości 3 m i może poruszać się po wszystkich drogach publicznych bez specjalnych zezwoleń.

Nowa seria rozszerza ofertę niemieckiego producenta, która w przyszłym roku będzie obejmowała ciągniki o mocy od 75 do 500 KM.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • W 2015-09-12 14:29:12
    http://www.44tuning.pl/chip-tuning-traktor/
  • raptownywaldek@wp.pl 2015-09-12 14:25:18
    Dam Wam.i.Tobie dotrą radę.Zadzwoń do firmy tuning 44. pl i dodadzą mocy bez utraty gwarancji.Kto uzytkuje dzis traktor nie wylaczajac ukladu reculkulacji
  • T.B. 2014-09-02 23:16:01
    @Rancher. Nie jestem handlowcem. Z eko pierdół wolę układ SCR od EGR, a najlepiej bez ale w nowych już wyboru nie ma. Osobiście mam zetory i małego ursusa i jestem z nich bardzo zadowolony. Jak bym miał kupować coś większego, czy lepszego i droższego to podejrzewam wybrał bym wariant ekonomiczny, czyli new holland lub case, ewentualnie parę innych od serii t6 lub maxxuma wzwyż. Obydwa mają przekładnie od power shift do hydrostatów. Bezawaryjnych ciągników nie ma. Już sporo się naczytałem. Wszystko zależy od tego ile ciągnik pracuje i na ile kogo stać
  • Rancher 2014-09-01 20:28:16
    Powiem ci co mam na myśli. Otóż posiadam stare ciągniki: JD 6910S oraz Fendt 615 LS. oba mają zbliżoną moc i uciąg. Uważam że to jedne z najtrwalszych ciągników jakie są na rynku.
    Na początku bieżącego roku zakupiłem u korbanka fabrycznie nowy Fendt 716 Vario, czyli polepszyłem sobie, przynajmniej tak zapewniał sprzedawca, bo najlepsza przekładnia, bo najlepsze wyposażenie itd. Ciągnik ma rewelacyjną amortyzację i tu wielki plus. Zakup z dofinansowaniem PROW więc mogłem wybierać pomiędzy JD a fendtem. Wybrałem Fenta ponieważ po prostu nie podoba mi się nowy design jelonków serii R.
    Z tym polepszeniem to w tej chwili można wiele dyskutować, ponieważ nowy ciągnik wcale nie jest tak rewelacyjnie mocny jak mnie zapewniano i do tego drugi bak z niebieską nakrętką. Prędkość jazdy w najcięższych pracach tj orka i siew wcale nie jest wyższa od tej jaką osiągają stare traktory, spalanie nieznacznie mniejsze no może 10 %. do tego ad blu. zaznaczam że ciągniki u mnie pracują jedynie w polu, nie użytkowane w transporcie. Myślę że zainteresowani orientują się ile kosztuje taki ciągnik.
    Po prostu przerost treści nad formą a ja przepłaciłem.
  • Rancher 2014-09-01 15:32:12
    o, handlowcy korbanka zabrali głos.
  • T.B. 2014-09-01 11:39:04
    Silnik ma deklarowaną moc, a normy emisji spalin spełnia dzieki układowi SCR , a nie EGR, więc nie ma "korka na tłumiku" w postaci filtra cząstek stałych. Co do uciągu. Do wykorzystania w transporcie starczy, do tego wymiary pozwalające na poruszanie się po drogach publicznych bez dodatkowych zezwoleń. Do pracy w polu standardem są koła bliźniacze, na przód i na tył. Do tego układ automatycznej zmiany ciśnienia w oponach, odpowiednie dociążenie i powinno to zdać egzamin.
  • Owoc 2014-09-01 10:40:38
    "silnik niby ma moc, ale ciągnik nie ma uciągu" Ciekawy komentarz. Jak Rancher to wytłumaczysz? Przecież moc 500 KM jest zmierzona, ciągnik z przekładnią Vario, czemu ma nie miec uciągu i co do tego ma norma?
  • Rancher 2014-09-01 10:21:25
    wszystko ok ale norma spalin tier 4 final nie ok.
    taki silnik niby ma moc ale ciągnik nie ma ciągu.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.71.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!