Nową gamę ciągników Fendt 700 Vario S4 podobnie, jak w przypadku poprzedniej tworzy 6 modeli z silnikami o mocy od 145 do 240 KM. Moc jest generowana przez te same, 6-cylindrowe jednostki Deutz o pojemności 6 l.

W stosunku do starszych modeli serii 700 ważną zmianą jest przede wszystkim zastosowanie filtra cząstek stałych CSF (Coated Soot Filter - filtr cząstek stałych z pasywną regeneracją). Filtr w połączeniu ze stosowanym już wcześniej układem SCR odpowiada za spełnienie tzw. ostatecznej normy emisji spalin Tier 4 Final.

Takie samo rozwiązanie znajdziemy również w innych seriach ciągników S4 (800 i 900 Vario), które zaprezentowano pod koniec ubiegłego roku.

Producent gwarantuje, że filtr CSF jest niewymienialny, jego żywotność jest określona na cały okres eksploatacji ciągnika, a w rozwiązaniu nie zastosowano żadnego dodatkowego systemu – np. w formie układów dopalających sadzę.

- W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencji zastosowaliśmy  filtr o nieco innej konstrukcji, wykonany z innych materiałów. Dzięki temu cząstki stałe wypalają się samoistnie już przy temperaturze spalin około 250 stopni C. Oznacza to możliwość wykonywania ciągnikiem lżejszych prac bez ryzyka zapchania filtra – mówi Rafał Mikołajczyk z firmy Korbanek.

Ponadto w nowych ciągnikach S4 (700, 800 i 900 Vario) znajdziemy lekkie zmiany w designie maszyn. Głównie dotyczą one zmodyfikowanej deski rozdzielczej.

W przypadku dwóch największych serii ciągników (800 i 900 Vario) nowości jest więcej.  W przeciwieństwie do starszych modeli Fendt 800 i 900 Vario, w których stosowano jedną turbinę, w nowych Fendtach znajdziemy 2 turbiny o stałej geometrii oraz podwójny intercooler.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!