Seria Fortis (z łac. silny, dzielny) to ewolucja modeli Same Iron. Podobnie jak inne marki koncernu SDF w tym zakresie mocy, nowe maszyny są napędzane silnikami Deutza z technologią 4 zaworów na cylinder, układem wtryskowym Common Rail, turbosprężarką, intercoolerem, elektronicznie sterowanym zaworem westgate oraz układem SCR, który zastępuje stosowany dotychczas układ recyrkulacji spalin. Nowe silniki są w pełni kompatybilne do stosowania paliwa biodiesel.

Układ napędowy został całkowicie przeprojektowany, co ma na celu zdecydowanie podnieść standardy w zakresie komfortu jazdy i wydajności. Kluczowe zmiany dotyczą przede wszystkim sposobu zmiany zakresów Powershift na każdym z biegów. W nowych przekładniach zakresy Powershift są automatycznie dobierane i optymalizowane zależnie do warunków polowych (funkcja Speed-Matching automatycznie dobiera odpowiedni zakres). Zmiany biegów są praktycznie nieodczuwalne, a komfort obsługi zwiększa regulacja szybkości reakcji rewersu zależnie od wykonywanej pracy. Przekładnia ma 4 zakresy, w każdym po 6 biegów (24P+24T). W wersji z reduktorem, do dyspozycji operatora pozostaje 40P+40T biegów.

Ciekawym rozwiązaniem jest nowy układ blokowania przednich kół. Jest on sterowany przez centralkę elektroniczną, która wyłącza i włącza napęd na 4 koła oraz blokadę mechanizmów różnicowych w odniesieniu do prędkości jazdy i kąta skrętu kół przednich.

Układ hydrauliczny oferuję pompę o stałej wydajności 83 l/min (opcjonalnie: Load-Sensing z wydajnością do 120 l/min) oraz oddzielną pompę dla układu kierowniczego. Maszyna może być wyposażona aż do siedmiu rozdzielaczy sterowanych elektronicznie (w wersji Infinity). Udźwig tylnego podnośnika wynosi 9200 kg, natomiast przedniego - 3800 kg.

PowerBrake to układ hamulcowy znany już z nowych serii 6 i 7 marki Deutz-Fahr. Skuteczne hamowanie zapewniają tutaj przede wszystkim tarcze hamulcowe są w kąpieli olejowej na przedniej osi.

Kabina może być wyposażona w mechaniczny lub pneumatyczny układ amortyzacji. Komfort zwiększy dodatkowo fotel z amortyzacją pneumatyczną i funkcją tłumienia drgań niskiej częstotliwości. Dobrą widoczność i poczucie przestronności mają zapewnić panoramiczne szyby. W kabinie znalazł się również nowy wyświetlacz Infocenter oraz opcjonalny iMonitor z funkcją ComforTip (automatyczne powtarzanie sekwencji operacji).

Podobał się artykuł? Podziel się!