Aby zaoferować 10 grup różnego rodzaju nowoczesnych i wysokiej jakości maszyn rolniczych, nie wystarczą tylko wysokie moce przerobowe fabryk. Potrzebne są inwestycje w nowe technologie i ludzi, którzy to wszystko sprawnie obsłużą.

Inwestycja w przyszłość

Centrum rozwoju Kuhn - to najnowsza inwestycja firmy. Budynek centrum powstał tuż obok zakładów w Monswiller obok głównej siedziby w Saverne (Alzacja) i jest uzupełnieniem produkcji o to, co nierozerwalnie wiąże się ze sprzedażą wytworzonych produktów, a więc dobrze przeszkoloną kadrę dealerską i serwisową. Potrzeba utworzenia takiego centrum była ogromna, bo jak podaje francuski producent, rocznie tylko z rodzimej sieci dystrybucyjnej szkolonych jest ponad tysiąc osób. Budynek, który kosztował 6,5 mln euro i 4 lata pracy, będzie służył przede wszystkim do szkoleń pracowników Kuhn z całego Świata, dealerów, ale również do spotkań i prezentacji maszyn dla klientów, na przykład przy okazji zwiedzania fabryki.

Obiekt powstał w oparciu o najnowsze technologie. Geotermalne pompy ciepła zimą ogrzewają, a latem chłodzą pomieszczenia o łącznej powierzchni 5,7 tys. m2. Główna hala ekspozycyjna mieści się na 1500 m2, ma 150-osobową trybunę oraz jest wyposażona w duże drzwi wjazdowe, umożliwiające wprowadzenie każdej z maszyn, oraz system odprowadzania spalin na zewnątrz.

Oprócz największej hali w obiekcie znajdują się dwa pomieszczenia do szkoleń technicznych, również przystosowane do obsługi maszyn oraz 5 sal szkoleniowych. Cały obiekt jest objęty zasięgiem bezprzewodowego internetu, który umożliwia m.in. połączenie i szkolenia w zakresie zdalnego wsparcia serwisowego Kuhn iTech. Obiekt zostanie oddany do użytku na przełomie 2013 i 2014 roku.

Drugą ważną inwestycją jest rozbudowa magazynu części zamiennych Kuhn Parts. Nowa część budynku została oddana do użytku w sierpniu br. i oferuje dodatkowe 6,4 tys. m2 powierzchni magazynowej.

Koszt rozbudowy magazynu zamknął się w kwocie 6,2 mln euro.

Celem było m.in. zwiększenie miejsca składowania części szybkorotujących (najczęściej zamawianych) oraz obszaru ich pobierania i załadunku, dlatego stworzono również pięć dodatkowych ramp załadunkowych. Zwiększyła się również płynność wysyłek w godzinach szczytu. Nowa część daje też możliwość bezpiecznego magazynowania materiałów niebezpiecznych i łatwopalnych.