- Od tego roku firma Iseki działa w Polsce jako oficjalny oddział niemieckiego przedstawicielstwa marki Iseki. Obecnie mamy 12 profesjonalnych punktów handlowych w Polsce. Przez najbliższe dwa lata zamierzamy powiększyć liczbę autoryzowanych serwisów i punktów dealerskich do około 25-30 - mówi Tomasz Schmidt, przedstawiciel generalny Iseki ds. rozwoju i sprzedaży w Polsce.

Aktualna oferta firmy Iseki obejmuje maszyny komunalne, sadownicze, ogrodnicze i rolnicze. W tej ostatniej grupie maszyn znajdziemy ciągniki z silnikami generującymi od 18 do 102 KM.

Wszystkie maszyny są składane w Japonii. Większość wykorzystuje podzespoły produkowane przez Iseki (silnik, skrzynia, mosty, układ hydrauliczny). Tylko największe modele ciągników serii TJA 8000 (86 i 102 KM) w celu spełnienia europejskich norm emisji spalin, korzystają z 3-cylindrowych silników SISU o pojemności 3,3 l.

- Nowością na naszym stoisku jest przede wszystkim seria ciągników TG 6000 z silnikami o mocy od 40 do 62 KM - dodaje Schmidt.

Cała seria maszyn TG 6000 obejmuje modele z silnikami 40, 45, 55 i 66 KM z różnymi typami układu napędowego (hydrostatyczny i mechaniczny). W zależności od wersji w maszynach pracują jednostki 3- i 4-cylindrowe o pojemności od 1,7 do 2,2 l.

Standardem w ciągnikach serii TG 6000 jest napęd na 4 koła, układ hydrauliczny z dwoma parami złączy tylnych oraz przednich. Ciągniki dostarczane są bez kabin. Za dopłatą istnieje możliwość ich założenia (do wyboru są kabiny produkcji polskiej, japońskiej oraz niemieckiej).

W odróżnieniu od ciągników innych producnetów, w Iseki układ hydrauliczny jest z przewodami „sztywnymi" (rurki, nie węże), które dodatkowo w trakcie produkcji pokrywane są specjalną warstwą antykorozyjną, co jak zapewniają przedstawiciele marki, czyni je "wiecznymi".

- W tym roku na targach Agrotech największym zainteresowaniem cieszy się ciągnik TG 6490. Maszyna wyposażona jest w 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,2 l oraz skrzynię biegów 12/12 z hydrauliczną przekładnią nawrotną (bezsprzęgłowy rewers przyp. red). Pompa zainstalowana w jej układzie hydraulicznym ma wydatek 52,4 l/min. Tylny TUZ ciągników w punkcie sprzężenia może dźwignąć do 2000 kg - podsumowuje Schmidt.

Za 55-konny model ciągnika TG 6490 trzeba zapłacić od 17 tys. euro netto (z przednim napędem, bez kabiny).