PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jak wygląda serwis maszyn Fendt i MF na terenach bez dealera?

Jak wygląda serwis maszyn Fendt i MF na terenach bez dealera? Przedstawiciele AGCO zapewniają, że tam gdzie nie ma jeszcze sieci sprzedażowo-serwisowej Fendta i MF-a, użytkownicy tych maszyn nie będą pozostawieni sami sobie, fot.kh

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 05-03-2018 11:10

Tagi:

Opiekę serwisową nad maszynami marek takich jak Massey Ferguson i Fendt do końca 2017 r. sprawowała jeszcze firma Korbanek. W jaki sposób odbywa się to teraz na terenach gdzie nie ma jeszcze nowych dealerów tych firm?



Z końcem 2017 r. wygasła dotychczasowa umowa AGCO z polskim dystrybutorem Korbanek Sp. z o.o. na sprzedaż marek Fendt i Massey Ferguson. Tym samym firma Korbanek straciła autoryzację na obsługę gwarancyjną tych maszyn. Obecnie jedynymi podmiotami do obsługi gwarancyjnej tychże marek jest nowa sieć dystrybucji maszyn Fendt i MF.

We wrześniu 2017 r. przedstawiciele koncernu AGCO zapowiadali, że do końca roku powstanie nowa sieć dealerska dla tych marek. Obie sieci dealerskie zostały w dużej mierze zbudowane, a wolne tereny są wspierane przez najbliższe punkty dealerskie z bezpośrednim wsparciem AGCO.

Powstaje więc pytanie chociażby o obsługę gwarancyjną czy ogólnie serwisową maszyn na terenach, na których na razie nie działa żaden nowy dealer MF, czy Fendt. Przedstawiciele AGCO uspokajają jednak i zapewniają, że Grupa dołoży wszelkich starań, aby użytkownik maszyn nie odczuł skutków chwilowego braku dealera w pobliżu gospodarstwa.

- Wszyscy klienci którzy posiadają maszyny w obsłudze gwarancyjnej, której de facto spółka Korbanek sprawować już nie może, zostają przekierowani do dealerów, których już mamy aktywnych, u których proces wdrażania do sieci dealerskiej jest ukończony, a więc mają oni otwarty dostęp do systemów zamawiania części zamiennych, napraw gwarancyjnych itp. – mówi Michał Dejneka, menedżer ds. obsługi posprzedażowej w AGCO Sp. z o.o.

Każdy użytkownik maszyn MF czy Fendt, może dowiedzieć się do jakiego obecnie dealera ma się zgłosić z potrzebą serwisową kontaktując się z centralą AGCO. Jeśli chodzi o zwiększone póki co odległości do autoryzowanych serwisów, użytkownik maszyny nie powinien ponieść kosztów dodatkowych kilometrów dojazdu do gospodarstwa.

- Klient na tym nie ucierpi. Priorytetem dla nas jest jego dobra obsługa. Koszty które za tym idą, są rzeczą drugorzędną i wraz z dilerami będziemy je rozpatrywali indywidualnie. Klient ma otrzymać profesjonalną obsługę w dobrej cenie– przekonuje Michał Dejneka.

Takie zasady dotyczą napraw i serwisu maszyn w okresie gwarancyjnym. Maszyny, na które gwarancja przestała już obowiązywać, obowiązują standardowe zasady.

- Co ważne, mamy bardzo duże wsparcie centrali AGCO i fabryk. Fabryki są w stanie, jeśli jest taka potrzeba, przysłać techników bezpośrednio z centrali. Obecnie prowadzonych jest szereg inwestycji ażeby uruchomić pewne standardy, które funkcjonują w Niemczech czy we Francji, a których w Polsce nigdy nie było, na przykład program wydłużonej gwarancji, ale będzie też wiele innych, nowych działań – wyjaśnia przedstawiciel AGCO.

- Proces budowy sieci dealerskiej postępuje sprawnie i cieszymy się bardzo z zaufania, jakim obdarzają nas nasi klienci oraz partnerzy handlowi. W ramach tego procesu kładziemy ogromny nacisk na rozwój działów zajmujących się obsługą posprzedażową. Chodzi tu o niezbędnie inwestycje w narzędzia specjalistyczne i diagnostyczne, a także o szkolenia techniczne. Pracownicy naszych partnerów handlowych systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje przy wsparciu specjalistów z AGCO. Wszystko odbywa się zgodnie z najwyższymi standardami AGCO. Naszym podstawowym celem jest zapewnienie profesjonalnej obsługi dla naszych obecnych i przyszłych klientów – podsumowuje Michał Dejneka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • Barnej 2018-03-17 13:52:49
    Nic nie opuszczą to zabawki z wyrzszej
    póły
    Nie równaj tych maszyn do nh
  • Klient - woj. dolnośląskie 2018-03-07 07:39:01
    1. W zeszłym roku wszyscy się cieszyli, że Korbanek stracił Fendta i MF

    2. Zapewnienia AGCO o budowie nowej prężnej sieci dealerskiej niestety nie wypaliły. Wg pani M.D miało być 35 dealerów MF i 35 dealerów Fendta z Valtrą. Z tego co wiem, to Fendta mają 4 i to takich na siłę a w MF wcale lepiej nie jest.

    3. Jeśli ktoś buduje sieć dealerską i chce mieć sztab profesjonalnych ludzi w tak krótkim czasie, to widać, że chyba nie wie o czym mówi.

    4. Osoby zarządzające Fendtem i MF to osoby kompletnie nie mające doświadczenia w prowadzeniu tak prestiżowych marek.

    5. Nowe fundusze nie pomogą w sprzedaży tych ciągników

    6. W nowej sieci sprzedaży nie ma oczekiwanych super cen na MF i Fendty. Co wy myśleliście, że np taki Fendt obniży ceny na każdym modelu po 20 %. MF i Fendt miały tak małe udziały rynkowe i będą miały nadal, że nikt nie będzie dopasowywał cen specjalnie dla Polski. A Fendt zawsze pozostanie najdroższym ciągnikiem, ponieważ taka jest jego idea.

    7. Suma sumarum: Najbardziej cierpią z tego tytułu klienci, szczególnie ci co zakupili niedawno maszyny i mają jeszcze "gwarancję". Firma Korbanek nie może już sprawować gwarancji i tu się nie ma czego czepiać, ponieważ AGCO odebrało im autoryzację. AGCO nie ma jeszcze sieci dealerskiej i długo mieć nie będzie i odsyła dzwoniących klientów do pseudo dealerów. Współczuję tym klientom, którzy dokonali zakupów za grube pieniądze a teraz nie mają gdzie sprawować nawet gwarancji i są lekceważenie. A prace polowe tuż tuż...
  • Gabi 2018-03-06 10:24:50
    Jak na razie to ceny nie różnią się od sieci jak sprzedawał Korbanek.cena w miarę dobrze wyposażony ciągnika sadowniczy kosztuje ok. 300 tyś brutto. A przykładowo NH 85 konny kosztuje 225 tyś brutto
  • tom 2018-03-06 08:47:33
    @rolnik Kujawsko Pomorskie - to mówisz, że "Fend" też się psuje ? Myślałem, że no wiesz ....
  • stary wyżeracz 2018-03-05 20:54:45
    Ceny MF-a są na poziomie 15% więcej niż Case-a. Serwis mf-a praktycznie nie istnieje. A najciekawsze są ceny części do mf-a, istny kosmos.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.42.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!