W najbliższych dniach do sprzedaży ma trafić nowa seria maszyn oznaczonych symbolem TE wyposażonych w silniki John Deere. Spełniają one normę czystości spalin Etap IIIA. Do tej pory tylko jeden ciągnik – Farmer F-8258 był wyposażony w jednostkę napędową z logo jelonka, ale nieco starszej generacji (Etap II).

Nowo wprowadzona seria obejmuje trzy ciągniki: F-7258 TE, F-8258 TE, F-9258 TE o mocach: 76, 82, 86 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio: 271, 286 i 302 Nm i jest osiągany przy 1400 obr./min. Wszystkie silniki to czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki o pojemności 4,5 l, zasilane systemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Według producenta zużycie paliwa waha się w granicach 255–265 g/kWh, zbiornik paliwa ma pojemność 125 l. W kierowaniu traktorem pomaga hydrostatyczny układ wspomagania. Napęd na przednią oś jest przenoszony systemem Carraro, a załącza się go elektrohydraulicznie przyciskiem. Skrzynia biegów jest mechaniczna, ale zsynchronizowana i wyposażona w rewers. Standardowa przekładnia ma 12 przełożeń do przodu i tyle samo do tyłu.

Traktor może poruszać się z prędkością do 40 km/h. Za dopłatą skrzynia biegów może być typu 24+24 (24 biegi do przodu i do tyłu). W układzie hydraulicznym pracuje pompa o wydajności 55 l/min, a na zewnątrz wyprowadzone są trzy pary szybkozłączy. Udźwig na końcach cięgieł tylnego TUZ jest przeciętny w tej klasie mocy i wynosi 3800 kg. W zależności od rodzaju zaczepionego narzędzia kierujący ma do wyboru dwie prędkości WOM: 540 lub 1000 obr./min oraz tryb zależny i niezależny od obrotów silnika. Uwagę w Farmerach, także modelach dotychczasowych, zwraca kabina z rzędem świateł roboczych umieszczonych pod dachem. Z tyłu są cztery, z przodu aż sześć i działają niezależnie od świateł drogowych. W wyposażeniu dodatkowym można znaleźć m.in.: przedni TUZ, klimatyzowaną kabinę, dodatkowe obciążniki, dolny zaczep, a także szersze opony.

Źródło: "Farmer" 18/2008

Podobał się artykuł? Podziel się!