Ciągniki są oferowane w pięciu wersjach mocy maksymalnej – od 230 do 310 KM (z IPM zgodnie z normą 97/68EC). Dwa mniejsze modele: 7200R i 7215R, są napędzane 6,8-litrowym silnikiem PowerTech PSX wyposażonym w szeregowy układ turbosprężarek. 7230R, 7260R i 7280R kryją pod maskami silniki PowerTech PVX o pojemności 9 l z turbosprężarkami o zmiennej geometrii (VGT).
Do chłodzenia silnika zastosowano układ z wentylatorem wiskotycznym, który automatycznie dostosowuje prędkość wentylatora do zmian obciążenia. Ciekawym rozwiązaniem jest układ typu „push fan”, który steruje kierunkiem przepływu powietrza przez wtłaczanie go do komory silnika zamiast jego zasysania. Pozwala to zminimalizować zasysanie brudu i utrzymać chłodnicę w czystości.

Do zmiany prędkości jazdy można wybrać jedną z czterech rodzajów przekładni:
 •    Przekładnia PowerQuad Plus z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi automatycznie dobiera najlepszy bieg przy połączaniu się między zakresami (dostosowanie do prędkości). Funkcja ręcznego wysprzęglania sprawia, że zmiana zakresu przełożeń jest bardziej płynna, natomiast układ SoftShift automatycznie reguluje przepustnice silnika w celu ułatwienia płynnej zmiany biegów.

•    Przekładnia AutoQuad Plus z 20 biegami do przodu i 20 biegami wstecznymi oraz funkcjami FieldCruise i EcoShift dodatkowo wyposażono w funkcję ręcznego wysprzęglania.

•    Nowozaprojektowaną przekładnię John Deere CommandQuad wyposażono w Menadżera wydajności, dzięki któremu przekładnia zębata i przepustnica silnika współpracują w celu optymalizacji zużycia paliwa i wydajności. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy trybem w pełni automatycznym, z doborem biegu i obrotów silnika zależnie od obciążenia, oraz trybem ręcznym przeznaczonym do zastosowań wymagających większej prędkości, który obejmuje pięć zakresów oraz cztery prędkości na zakres. Oprócz wygodnego sterowania CommandArm, przekładnia posiada opcje Eco 42 i 50 kilometrów na godzinę oraz rewerser umieszczony po lewej stronie umożliwiający łatwą zmianę kierunku jazdy.

•    Aby uzyskać maksymalną oszczędność paliwa całkowicie przeprojektowano bezstopniową przekładnię AutoPowr. Pozwala to operatorowi płynnie przejść od zerowej do maksymalnej prędkości bez użycia sprzęgła. Stała prędkość utrzymywana jest dzięki automatycznej reakcji na zmiany obciążenia.

Podnośnik tylny w modelach 7200R, 7215R i 7230R ma udźwig do 9562 kg oraz 10788 kg w 7260R i 7280R. Przedni, również kompatybilny z technologią ISOBUS - do 5200 kg.

Na uwagę zasługuje również kabina CommandView II – również z hydraulicznym zawieszeniem kabiny (HCS+) reagującym z wyprzedzeniem na występujące obciążenia i hamowanie ciągnika w celu utrzymania jak najlepszej równowagi kabiny. Wśród wyposażenia opcjonalnego można znaleźć na przykład system kontroli trakcji ciągnika ActiveCommand Steering. Elektroniczny system ułatwia kierowanie i zmniejsza zmęczenie operatora przez zmienne przełożenie koła kierownicy w zależności od prędkości jazdy oraz automatycznie dostosowuje kąt pochylenia koła jezdnego na podstawie przyspieszenia poprzecznego ciągnika.