PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

John Deere 5E – nowe ciągniki już w sprzedaży

Firma John Deere wprowadziło do sprzedaży zmodernizowaną serię lekkich ciągników 5E. W jej skład wchodzą trzy modele 5058E, 5067E oraz 5075E. Jedną z głównych zmian jest dostosowanie silników do normy Stage IIIb.



Ciągniki 5E otrzymały nie tylko bardziej „czyste” silniki lecz także świeższy design i bardziej obszerną oraz komfortowa kabinę. Ponadto zmodernizowano skrzynię biegów i przekładnię nawrotną, a także poprawiono oświetlenie. Nowy cięgnik z serii 5E mogliśmy zobaczyć na pokazie zorganizowanym przez firmę, ale już niebawem będzie je można zobaczyć na wystawie Agro Show 2017.

Wprowadzone zmiany są łatwo zauważalne. Maska ciągnika nabrała nowocześniejszego wyglądu, ale też nieco spęczniała i nieznacznie pogorszyła widoczność. Niestety, to skutek zmian w systemie oczyszczania spalin silnika, który na potrzeby dostosowania do normy Stage IIIB otrzymał katalizator oksydacyjny (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF) – wszystko to musiało zmieścić się pod dość małą maską, ale też uniknięto dzięki temu konieczności stosowania płynu AdBlue.

Silnik spełniający wymogi normy Stage IIIB

W ciągnikach serii 5E montowane są 3-cylindrowe motory John Deere Power Tech E (wcześniej M) o pojemności skokowej 2,9 l. Producent podkreśla, że maksymalną prędkością obrotową ograniczono do poziomu 2100 obr./min, co ma zapewniać niskie zużycia paliwa. Jednocześnie poprawiła się nieco moc w modelu 5058E do 60 KM i modelu 5067E do 68 KM, wersja 5075E nadal osiąga blisko 75 KM.

Moce nie są może wysokie, ale silniki nadrabiają elastycznością. Jakiś czas temu mieliśmy możliwość testowania najmniejszego modelu 5055E sprzed modernizacji i właśnie zaskakująco dobra elastyczność zwracała naszą uwagę – mimo małej pojemności silnika i tylko 3 cylindrów. Tym razem elastyczność jeszcze poprawiono za sprawą nowej przekładni 24F/12R PowrReverser – dotychczas maksymalna liczba biegów do przodu wynosiła 12.

Nowa przekładnia zapewnia nie tylko dwukrotnie większą liczbę przełożeń ale też pozwala rozpędzić się do prędkości 40 km/h. Steruję się nią nadal za pomocą dwóch dźwigni, ale mają one bardziej ergonomiczne kształt i ułożenie.

W ciągnikach zastosowano też hydrauliczne sprzęgło mokre do jazdy do przodu, co z pewnością staje się mocnym argumentem do uwzględnienia dla osób szukających zwrotnego ciągnika do współpracy z ładowaczem czołowym. W tej funkcji modele serii 5E z pewnością mają szansę dobrze się sprawdzić, bo chociaż nowa maska nieco ograniczyła widoczność to nadal jest ona bardzo dobra, a sam ciągnik niezwykle zwrotny.

Większa kabina

Każdy kto miał kontakt z poprzednikiem, szybko zauważy też większą przestrzeń w kabinie TechCenter i poprawę ergonomii. Sam zestaw wskaźników nie zmienił się znacząco, ale ciągnik otrzymał zupełnie nową konsolę boczną zbliżoną funkcjonalnością do wyższych modeli. Na konsoli bocznej umieszczone zostały elementy sterujące: podnoszeniem i opuszczaniem tylnego trójpunktowego układu zawieszenia(TUZ), elektrohydraulicznymi gniazdami oraz wałkiem odbioru mocy(WOM).

Nowe modele ciągników standardowo wyposażono w dwa przednie i dwa tylne światła robocze. Opcjonalnie ciągniki serii 5E można zaopatrzyć maksymalnie w osiem świateł roboczych. Standardowe światła przednie są wzorowane na większych ciągnikach wyposażonych w chromowane obramowania świateł.

Układ hydrauliczny

Ciągniki serii 5E w standardzie wyposażono w jedną parę gniazd hydraulicznych z szybkozłączami. Jako opcję dodatkową, przewidziano drugą parę złącz z blokadą w położeniu pływającym.

Nowe ciągniki serii 5E to propozycja budżetowa w ofercie firmy, ale mimo tego dodatkowo przygotowano dla nich specjalne promocyjne finansowanie "0 proc." aż na 5 lat, które może objąć dodatkowy koszt ochrony pogwarancyjnej maszyny (PowerGard) aż do 6 lat wieku ciągnika.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (18)

  • maciej1278 2018-01-28 14:32:15
    Nie wiem jak te z nową normą ale mam od nowości 5075E z 2015r. i podczas odpalania przez od 20 s. do 1,5 min. szczególnie jak jest zimny kopci jak smok czasami zapalają się kontrolki ładowania, informacji silnika i ostrzeżenie a po zgłoszeniu do serwisu JD serwis twierdzi że to standardowa praca tego silnika a ten model tak ma. Więc radzę zwrócić uwagę na ten parametr bo można się zdziwić.
  • beart 2017-09-05 07:46:15
    330 jeszcze chodzą,ale jonderka z podobnego rocznika też można znaleźć i ku zdziwieniu innych też działają,więc głupie porównanie,ja bym patrzył ile wytrzyma nowy ursus a jelonek
  • januższ 2017-09-04 17:10:39
    Zna ktos ceny?
  • dawnyJohn 2017-09-04 13:02:58
    @Janusz no nie wiem czy bije na głowę konkurencję. Pod względem ceny na pewno nie. Pod względem jakości niektórzy uważają, że bije tylko czy to jeszcze John Deere czy daleki, daleki wschód.
  • ben 2017-09-04 10:25:55
    C330 był fajny, ale jak się obrabiało 6 ha ornej i 4 ha łąk. To było kiedyś. Teraz jest ponad 100 ha i dziękuję bogu za zachodnie ciągniki - gdybym miał to obrabiać starymi Ursusami to pewnie już bym był inwalidą.
  • wujo stasiu 2017-09-04 09:56:19
    te nowe ciongniki to nie co kiedys bylo w latach 80 kto myslal o jakims jonderze plastykowym jak c 330 do dzisiaj chodzi i bedzie chodzil bo to dobre ciagniki a jeszcze lepsze mtz bo radizeckie
  • optymista 2017-09-04 09:08:54
    HH ten adres mailowy to ci raczej życia nie ułatwia :-). Co do samego ciągnika to i tak wydaje mi się to propozycja godniejsze zaufanie niż np. nowe Ursusy C380. Może są trochę tańsze, ale do ich trwałości to nie mam zaufania
  • H . H . 2017-09-03 23:40:19
    Czy ktoś wie gdzie uczciwie można kupić na raty używany ciągnik do 50 tys zł dla mnie starczy Zetor 16245 Ursus 1634 myślałem teraz o zetorze 8045
    kontakt
    reichsfuhrerssheinrichhimmler@gazeta.pl
  • wujo stasiu 2017-09-03 23:26:12
    mtz 82 lepszy w kazydm calu
  • Janusz 2017-09-03 20:42:07
    Ale jeśli chodzi o jakość wykończenia i plastików to bije na głowę konkurencje (kubota new holland zetor)
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.244.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!