PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

John Deere 6020 - ciągniki solidne i... drogie

 John Deere 6020 - ciągniki solidne i... drogie Fot. M. Kołtun

Autor: Mateusz Kotłun

Dodano: 02-04-2016 12:52

Tagi:

Wśród ciągników o mocy od 75 do 160 KM dużym zainteresowaniem na rynku maszyn wtórnych cieszy się seria 6020 marki John Deere. Pozytywne opinie użytkowników i serwisantów świadczą o wysokiej trwałości - na poziomie swoich poprzedników - serii 6000 i 6010.



W1992 r. do oferty maszyn Johna Deere’a dołączyła nowa seria ciągników 6000 cechująca się na tle konkurencji konstrukcją modułową, czyli umieszczeniem silnika, przekładni, tylnego mostu w pełnej ramie przenoszącej główne obciążenia. W 2001 r. firma przedstawiła III generację ciągników o mocy od 80 do 160 KM, składającą się z modeli: 6120, 6220, 6320, 6420, 6420S (4-cylindrowe) oraz 6520, 6620, 6820, 6920, 6920S (6-cylindrowe). Uboższa pod względem wyposażenia wersja SE (modele 6020, 6210, 6220, 6320, 6420, 6520, 6620) wprowadzona w 2003 r. miała stanowić konkurencję dla ciągników: New Holland TM, Case MXM, Renault Ares, Massey Ferguson 6400. Bogatsze wersje Premium i Premium Plus charakteryzowały się szerszą paletą modeli (10 modeli Premium, 8 modeli Premium Plus), większym wyborem przekładni oraz bogatszą listą wyposażenia dodatkowego.

Ciągniki Johna Deere’a serii 6020 cieszą się bardzo dobrą opinią i należą do najbardziej poszukiwanych maszyn na rynku wtórnym. To sprawia, że ich ceny na tle konkurencji są stosunkowo wysokie. Nawet za najmniejsze modele z początkowych lat produkcji, ale w przyzwoitym stanie technicznym trzeba zapłacić 100-130 tys. zł (wszystkie ceny podane w artykule są kwotami brutto). Zadbane wersje Premium najmocniejszych modeli 6620, 6820 i 6920 z lat 2005-2007 (eksploatowane od nowości w Polsce) są wyceniane nawet na 160-180 tys. zł brutto. W ogłoszeniach maszyn używanych najwięcej można wybierać spośród modeli 6-cylindrowych 6520-6920S sprowadzonych z Zachodu. W przypadku maszyn sprowadzanych widać także przewagę w liczbie we rsji Premium nad uboższą SE.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Wyróżnikiem ciągników Johna Deere’a z serii 6020 na tle konkurencji, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, jest zastosowanie pełnej ramy przenoszącej główne obciążenia bez udziału bloku silnika i układu przeniesienia napędu. Kolejnym atutem konstrukcji pełnoramowej jest ułatwienie montażu przedniego TUZ lub ładowacza bez dodatkowych wsporników. Na rynku maszyn wtórnych egzemplarze często są wyposażone w oryginalny ładowacz czołowy Johna Deere’a z hydrauliką wpiętą w blok zaworów bez zajmowania szybkozłączy hydraulicznych z tyłu ciągnika. Najczęściej dżojstik do sterowania pracą oryginalnego ładowacza jest wyposażony w przyciski do zmiany półbiegów, co zwiększa komfort obsługi maszyny.

Główne podzespoły, takie jak: silnik, przekładnia (oprócz wersji bezstopniowej AutoPowr) oraz kabina, pochodzą z fabryk Johna Deere’a, co zapewnia prawidłową współpracę wymienionych elementów. Produkcja większości komponentów we własnym zakresie to rzadkość w przypadku konkurencji.

Kupujący ciągnik Johna Deere’a z serii 6020, może wybierać spośród 5 wersji przekładni: od SynchroPlus - prostej, mechanicznej bez rewersu przy kierownicy, po...

Cały artykuł w najnowszym kwietniowym numerze miesięcznika Farmer

Zamów minimum roczną prenumeratę miesięcznika Farmer, a tylko teraz otrzymasz gratis "Przewodnik po chorobach zbóż i rzepaku"

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (7)

  • ukasz 2016-04-07 19:47:14
    magia słowa " drogie" bambry już swinke córce rozbili i liczą czy im na pierwszą rate styknie
  • wojtek 2016-04-07 12:07:22
    Zdjęcie widzę z firmy Foxan, trochę drożej tam mają, ale maszyny w lepszym stanie, u nas kto tam od nich wziął to sobie chwali, w razie awarii to mają serwis no i przynajmniej posprawdzane, przejrzane, polecam.
  • bagno 2016-04-03 20:27:58
    Od zawsze słyszę te gadanie "te nowe nie pochodzą połowy tego co te stare..." jestem pewien, że kiedyś tak samo mówiono gdy wypuszczano serię np 6000 lub 7010 i zawsze będą tak gadać. Wiadomo, coraz więcej elektroniki, pierdół do spełniania norm emisji spalin i bajerów ale rolnictwo się zmienia i teraz będzie tego tylko więcej. Mimo to np seria 6030 również jest bardzo udana, ma już sporo elektroniki a mimo to można spotkać ładne egzemplarze z przebiegami ponad 10 tysięcy (u handlarzy będzie to 6-7).
    Jak się będzie dbało tak maszyna będzie pracować, wszystko się zużywa, a jeśli się nie dopilnuje i nie naprawi na czas to potem jest takie gadanie, że szrot się zepsuł i części drogie.
  • włóczykij 2016-04-03 17:16:47
    6010 to jest seria. Pozbywane - na rzecz nowoczesniejszych - z gospodarstw egzemplarze przetrwają dłużej niż ich następcy.
  • Afr2257 2016-04-02 23:30:23
    @dyszel twój poziom inteligencji równa się z dyszlem. Pozbywają się ciągników, które są o wiele lepsze i wydajniejsze od nowych szrotów M i R, wykastrowanych przez normy emisji spalin oraz cięcie kosztów...
  • dyszel 2016-04-02 21:45:02
    Koledzy bambrzy z unii się pozbywają bo wiedzą, że lada moment będę się psuły a barany bambry z kraju kupują.
  • jeleń 2016-04-02 21:16:59
    teraz już takich nie robią, Te nowe to śmieci w porównaniu di tych z artykułu
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.77.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!