W1992 r. do oferty maszyn Johna Deere’a dołączyła nowa seria ciągników 6000 cechująca się na tle konkurencji konstrukcją modułową, czyli umieszczeniem silnika, przekładni, tylnego mostu w pełnej ramie przenoszącej główne obciążenia. W 2001 r. firma przedstawiła III generację ciągników o mocy od 80 do 160 KM, składającą się z modeli: 6120, 6220, 6320, 6420, 6420S (4-cylindrowe) oraz 6520, 6620, 6820, 6920, 6920S (6-cylindrowe). Uboższa pod względem wyposażenia wersja SE (modele 6020, 6210, 6220, 6320, 6420, 6520, 6620) wprowadzona w 2003 r. miała stanowić konkurencję dla ciągników: New Holland TM, Case MXM, Renault Ares, Massey Ferguson 6400. Bogatsze wersje Premium i Premium Plus charakteryzowały się szerszą paletą modeli (10 modeli Premium, 8 modeli Premium Plus), większym wyborem przekładni oraz bogatszą listą wyposażenia dodatkowego.

Ciągniki Johna Deere’a serii 6020 cieszą się bardzo dobrą opinią i należą do najbardziej poszukiwanych maszyn na rynku wtórnym. To sprawia, że ich ceny na tle konkurencji są stosunkowo wysokie. Nawet za najmniejsze modele z początkowych lat produkcji, ale w przyzwoitym stanie technicznym trzeba zapłacić 100-130 tys. zł (wszystkie ceny podane w artykule są kwotami brutto). Zadbane wersje Premium najmocniejszych modeli 6620, 6820 i 6920 z lat 2005-2007 (eksploatowane od nowości w Polsce) są wyceniane nawet na 160-180 tys. zł brutto. W ogłoszeniach maszyn używanych najwięcej można wybierać spośród modeli 6-cylindrowych 6520-6920S sprowadzonych z Zachodu. W przypadku maszyn sprowadzanych widać także przewagę w liczbie we rsji Premium nad uboższą SE.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Wyróżnikiem ciągników Johna Deere’a z serii 6020 na tle konkurencji, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, jest zastosowanie pełnej ramy przenoszącej główne obciążenia bez udziału bloku silnika i układu przeniesienia napędu. Kolejnym atutem konstrukcji pełnoramowej jest ułatwienie montażu przedniego TUZ lub ładowacza bez dodatkowych wsporników. Na rynku maszyn wtórnych egzemplarze często są wyposażone w oryginalny ładowacz czołowy Johna Deere’a z hydrauliką wpiętą w blok zaworów bez zajmowania szybkozłączy hydraulicznych z tyłu ciągnika. Najczęściej dżojstik do sterowania pracą oryginalnego ładowacza jest wyposażony w przyciski do zmiany półbiegów, co zwiększa komfort obsługi maszyny.