Nowych ciągników John Deere serii 5R raczej już nie spotkamy w punktach dealerskich. Od ponad roku, poniekąd w ich miejsce wprowadzana jest seria 6MC i 6RC. Poniekąd, bo nowe maszyny są nieco większe. W kompaktowych gabarytach 5R pozostaje obecnie 5M.

Zarówno John Deere 6MC, jak i 6RC są bardziej kompaktowe od swojego „starszego rodzeństwa" - serii 6M i 6R. Rozstaw kół w 6MC i 6RC wynosi 2,4 m. W serii 5R rozstaw osi wynosił 2,25 m. Nowe maszyny są zatem nieco mniej kompaktowe, ale przystosowane do bardziej wszechstronnego wykorzystania. Gabarytami zbliżone są do sprawdzonych konstrukcji modeli z serii 6030 (6130, 6230, 6330).

Ciągniki 6090MC, 6100MC i 6110MC są wyposażone w standardzie w sprawdzone przekładnie PowrQuad Plus oraz 4-cylindrowe silniki PowerTech PWX o pojemności 4,5 l pracujące w technologii jednopaliwowej (bez udziału SCR).

Za spełnienie normy spalin Stage 3b odpowiadają m.in. układ recyrkulacji spalin (EGR), turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) i filtr spalin (katalizator utleniający DOC oraz filtr cząstek stałych DPF).

W skład serii premium, czyli 6RC, wchodzą modele: 6090RC, 6100RC i 6110RC. 4,5-litrowe silniki tych maszyn są wyposażone w system inteligentnego zarządzania mocą, dzięki czemu dysponują one dodatkową mocą (do 10 KM) dostępną w trybie transportu i pracach z użyciem WOM.

Przeniesienie napędu na koła - z których tylne mogą mieć rozmiar nawet 600/65R38 - zapewniają do wyboru przekładnie powershift: PowrQuad Plus, AutoQuad Plus i AutoQuad Plus EcoShift (ostatnia przekładnia jest niedostępna w 6MC). W 6RC znajdziemy również układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu.

Ponadto w ciągnikach John Deere 6RC znajdziemy opcje wyposażenia dla rolnictwa precyzyjnego, takie jak: iTEC Basic, monitor GreenStar oraz złącze w standardzie ISOBUS.

Gabaryty ciągników John Deere 6MC i 6RC są takie same. Identyczne są również kabiny.