Jedną z jesiennych nowości John Deere są nowe modele ciągników 7R. W jej skład wchodzi 5 maszyn o mocach znamionowych od 210 do 290 KM. Z silników może być wygenerowana dodatkowa moc przy pracy w transporcie lub z WOM - do 30 KM.

Za najważniejsze „novum" należy uznać przekładnię „e23". Nazwa mówi o liczbie biegów do przodu - 23. Jest to przekładnia mechaniczna. Każda zmiana biegu powoduje przyspieszenie/zwolnienie o 15 proc.

Wprowadzając przekładnię e23 John Deere kieruje się w stronę przekładni mechanicznych, które w odróżnieniu od bezstopniowych charakteryzują się wyższą efektywnością przekazywania napędu. Jest to pewnego rodzaju powrót do przekładni powershift, ale w zdecydowanie wyższym poziomie możliwości i komfortu pracy.

-Przekładnia e23 ewoluowała przez ostatnie 50 lat w umysłach naszych konstruktorów i sprawia że praca nią będzie naprawdę efektywna i znacząco zredukuje koszty. Potwierdzeniem są wstępne testy DLG, które pokazują, że e23 ma o 6 proc. bardziej efektywne wykorzystanie paliwa niż było to w przypadku AutoPowr - wyjaśnia Dariusz Lewandowski, kierownik regionalny John Deere Polska.

- Co najważniejsze dla naszych rolników to m.in. to, że w zakresie od 2,5 km/h do 16 km/h mają do wyboru aż 14 biegów, co pozwoli w pełni dostosować prędkość i wykorzystać maszynę podczepioną do ciągnika. e23 może pracować w trzech trybach: ustawieniu fabrycznym, własnym bądź manualnym, co pozwala na efektywne jej wykorzystanie i generowanie oszczędności - dodaje Lewandowski

Przekładnia ma bardzo intuicyjne sterowanie, a 15-proc. skok prędkości przy zmianie biegów powoduje, że zmiana jest praktycznie niewyczuwalna - przekonaliśmy się o tym podczas jazd próbnych w przedpremierowej prezentacji nowości w ofercie John Deere. Ustawienie jej w tryb automatycznej zmiany biegów sprawia że ciągnik przyspiesza lub zwalnia bardzo płynnie, niemal jak w przypadku przekładni bezstopniowej.

Podstawową przekładnią w modelach 7210R i 7230R będzie znany układ CommandQuad (dostępny tylko w tych modelach). W tych i w pozostałych modelach serii 7R będzie można wybrać przekładnię e23 oraz bezstopniową AutoPowr.

Nie będzie natomiast już dostępnych przekładni AutoCommand, ponieważ prawostronną konsolę z poprzednich modeli zajmie teraz konsola CommandArm, która będzie w wyposażeniu standardowym ciągników. Konsola będzie dostępna z wyświetlaczem dotykowym 17,8 lub 25,4 cm (7 lub 10 cali).