Nowy system opracowany przez firmę John Deere ułatwia podłączanie maszyn towarzyszących do ciągników rolniczych. System składa się z dwóch układów. Pierwszy z nich montowany jest na ciągniku rolniczym. Obejmuje on ramię teleskopowe montowane w miejscu tylnego zaczepu transportowego, które połączone jest bezpośrednio z tylnym TUZ. Na ramieniu teleskopowym zamontowana jest kula do sprzęgnięcia maszyn. Oprócz tego na ramieniu teleskopowym umieszczony jest sprzęg do wałka odbioru mocy oraz różnego rodzaju wtyczki elektryczne i hydrauliczne, w zależności od zapotrzebowania konkretnej maszyny towarzyszącej.

Od strony maszyny umieszczony jest specjalny blok, pod który na stałe podpięta jest maszyna. W bloku znajdują się wszystkie wtyczki, WOM oraz uchwyt na zaczep. Oprócz tego nad płytą umieszczany jest specjalny element w formie czarnobiałej kratki, który ułatwia sprzęganie agregatu.

Zadaniem operatora jest podjechanie do maszyny na odległość nie przekraczającą 10 m i załączenie działania systemu automatycznego. Następnie ciągnik jest w pełni automatycznie naprowadzany na sprzęg. Odpowiada za to zestaw kamer umieszczonych na ciągniku.

Po podjechaniu na odległość umożliwiającą sprzęgnięcie agregatu w sposób w pełni automatyczny wysuwane jest ramię teleskopowe które zahacza o płytę sprzęgniętą z maszyną. Następnie płyta unoszona jest do góry i przyciągana do ciągnika. W międzyczasie następuje automatyczne sprzęgnięcie WOM, przewodów hydraulicznych oraz elektryki i elektroniki maszyny towarzyszącej i ciągnika.

Zobacz jak działa system John Deere AutoConnect, który otrzymał srebrny medal w konkursie SIMA Innovation Awards 2015.