W oparciu o opinie klientów firma John Deere rozbudowała wersję pojazdu użytkowego XUV 855D Gator 4x4 na rok 2013 o wiele nowych funkcji. Dodano cyfrowy zestaw wskaźników, alternator o wydajności zwiększonej do 55A oraz znacznie większy, 27,6-litrowy zbiornik paliwa, wydłużając tym samym czas pracy.

Zamontowany na desce rozdzielczej zestaw wskaźników zawiera licznik kilometrów, wskaźniki prędkości, poziomu paliwa, temperatury cieczy chłodzącej i prędkości obrotowej silnika. Ponadto znalazł się tam zegar oraz wskaźnik napędu na cztery koła.

Wskaźniki można regulować w zależności od wielkości zastosowanych opon, co gwarantuje większą dokładność wskazania prędkości, istotną zwłaszcza podczas prac z opryskiwaczem, rozrzutnikiem i poruszania się po drogach.

Poprawione zostało również hamowanie silnikiem, co ma duże znaczenie szczególnie w terenie pagórkowatym. Nowa koncepcja układu kontroli zjeżdżania ze wzniesień (descent control system) pozwala na stałą pracę sprzęgła, zapewniając większą kontrolę nad zmniejszaniem prędkości do ok. 3 m/godz.

Co więcej, wlot powietrza przekładni bezstopniowej pobiera teraz o 50 proc. więcej powietrza, obniżając temperaturę oraz ilość wody zużywanej przez przekładnię i sprzęgła. W rezultacie ogranicza to ślizganie się pasów i poprawia ogólną trwałość układu.

Na początku roku został również wprowadzono nowy elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPAS), który jest obecnie standardowym wyposażeniem modeli XUV 855D w kolorach oliwkowo-czarnym oraz wyposażeniem opcjonalnym dla modeli zielono-żółtych.

Pojazd XUV 855D Gator o mocy 25 KM osiąga prędkości do 52 km/h. Jest wyposażony w prawdziwy napęd na cztery koła, za pomocą elektronicznego przełącznika na desce rozdzielczej. Atutem pojazdu do poruszania się w trudnym terenie jest pełne zawieszenie regulowane z tyłu. Prześwit pod pojazdem wynosi 267 mm, ładowność to 635 kg, a zdolność uciągu - 680 kg.

Czterosłupkowa rama ochronna Gatora może w razie potrzeby zostać opcjonalnie zastąpiona luksusową, w pełni przeszkloną kabiną. Dostępne są także opcje dodatkowe, takie jak: skrzynka narzędziowa, skrzynia ładunkowa De Luxe, mocowany na masce bagażnik dodatkowy, osłona przednia i rozszerzenia boczne. Wersja podstawowa wyposażona jest teraz w tylny zderzak oraz sygnał dźwiękowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!