Aby spełnić finalną normę emisji spalin Tier 4 (europ. Stage IV) wobec silników o określonych mocach, firma John Deere opracowała zintegrowany system kontroli emisji spalin. Będzie on składał się ze sprawdzonego systemu recyrkulacji spalin z chłodzeniem (EGR), katalizatora utleniającego do silników wysokoprężnych, filtra cząstek stałych i układu selektywnej redukcji katalitycznej, zaprojektowanych specjalnie z myślą o ciężkich warunkach prac polowych.

Wdrożenie nowego rozwiązania będzie dotyczyło, zgodnie z wymogami prawa dla określonych zakresów mocy, w pierwszej kolejności silników o mocy od 130 kW (175 KM) wzwyż – od początku 2014 r. Normy dotyczące silników o mocy 56 kW (75 KM) i większej będą wdrażane stopniowo w latach 2014-2015.

– John Deere w dalszym ciągu będzie oferować odpowiednie technologie w odpowiednim czasie, spełniające coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz większe oczekiwania klientów — mówi John Piasecki, dyrektor ds. światowego marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w oddziale John Deere Power Systems. — Wyczerpujące badania i testy wykazały, że przeznaczony do określonego zastosowania system SCR, zintegrowany w sprawdzonych silnikach Interim Tier 4/Stage III B, będzie najlepszym rozwiązaniem spełniającym wymagania norm Final Tier 4/Stage IV, zapewniając jednocześnie wysoką moc i wydajność, łatwość obsługi, oszczędność płynów, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji, czyli wszystko to, czego oczekują klienci John Deere — dodaje Piasecki.

Zintegrowany system kontroli emisji spalin składa się z filtra spalin oraz zoptymalizowanych i w pełni zintegrowanych komponentów do oczyszczania spalin. To daje dodatkową korzyść – mniejsze zużycie wodnego roztworu mocznika (AdBlue) niż alternatywne rozwiązania. To z kolei oznacza mniejsze rozmiary zbiornika, a także łatwiejszą obsługę pojazdu, mniejszą częstotliwość serwisowania filtrów oraz niższy nakład pracy operatora.
Nad prawidłowym działaniem zintegrowanego systemu kontroli emisji spalin czuwa firmowy układ elektroniczny, zawarty w udoskonalonym module elektronicznym ECU. Pozwala on na oszczędność płynów bez ograniczania całkowitej wydajności.

Rozwiązanie zaprezentowane przez John Deere zostało opracowane nie tylko pod kątem zmniejszenia emisji spalin, ale również dla wydajności i oszczędności oleju napędowego i płynu AdBlue. Nowe silniki Final Tier 4/Stage IV będą pracowały wydajnie z wykorzystaniem tradycyjnego oleju napędowego o wyjątkowo niskiej zawartości siarki, jak również biodiesla w mieszaninie 5-20 proc. (B5-B20).