PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

John Deere przedstawił nowe modele seri 7R

Autor: farmer.pl/K.Hołownia

Dodano: 24-09-2013 14:45

Tagi:

John Deere wprowadza nowe modele ciągników serii 7R, w tym flagowy model 7310R z układem SCR.



Nowe ciągniki John Deere serii 7 będą wyposażone w mocniejsze silniki. Pięć modeli będzie dysponowało mocą znamionową od 210 do 290 KM. Maszyny te pojawią się w sprzedaży w 2014 r.

Zupełną nowością będzie limitowany model 7310R, wyposażony w silnik spełniający tzw. ostateczną normę emisji spalin m.in. dzięki wyposażeniu go w układ SCR.

Modele 7R będą mogły być m.in. wyposażone w nową przekładnię e23 powershift z menadżerem wydajności. Nowe ciągniki John Deere serii 7R w 2014 roku będą wyposażone w mocniejsze silniki, a seria zostanie wzbogacona o nowy najwyższy model.

Dzięki nowym technologiom, 9-litrowy silnik modelu 7230R zastąpiono jednostką o pojemności 6,8 litra przy zachowaniu takiego samego zapasu momentu obrotowego i mocy. Obniżenie pojemności silnika powinno zmniejszyć koszty eksploatacyjne ciągnika.

- Mniejszy silnik to mniejsza masa ciągnika i mniej kilogramów do wożenia na co dzień. Spadają też koszty operacyjne jeśli chodzi o obsługę silnika przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych osiągów, a silnik zużywa mniej o 1,5 proc. paliwa - wyjaśnia Karol Zgierski, menadżer ds. produktu John Deere Polska

Modele 7250R, 7270R i 7290R wciąż będą dostarczane z 9-litrowym silnikiem z podwójną turbosprężarką.

Z silników można uzyskać dodatkową moc 22 KM dzięki „inteligentnemu zarządzaniu mocą" ( system IPM) dla 7290R oraz 30 KM w przypadku wszystkich pozostałych maszyn podczas transportu i pracy z WOM.

Producent podaje, że dzięki nowym rozwiązaniom oczekuje się ogólnej redukcji zużycia paliwa o 2 proc. Będzie można ją uzyskać m.in. dzięki nowej przekładni e23 i przeprojektowanemu układowi chłodzenia. Charakterystyczne wycięcia w masce służą lepszej wymianie powietrza i są elementem nowego designu ciągników.

- Żeby spełnić finalną normę emisji spalin Tier 4, dołożymy do swoich silników układ SCR. Ale jak pokazuje historia, za każdym razem kiedy John Deere musiał coś wprowadzić do swoich silników czego wymaga ekologia, starał się to w jakiś sposób równoważyć - wyjaśnia Dariusz Lewandowski, kierownik regionalny John Deere Polska. - Mamy pełną jasność jakie rozwiązania John Deere będzie stosował na przyszłość. W chwili obecnej możemy o tym zapomnieć. Dla modeli na rok 2014 zostajemy nadal w technologii jednopłynowej - dodaje.

Nowa konsola CommandArm znajduje się na wyposażeniu standardowym serii 7R i zastępuje prawostronną konsolę z poprzednich modeli. Konsola CommandArm jest zaprojektowana w sposób bardziej intuicyjny i ergonomiczny. Elementy sterowania ciągnika pogrupowane są według funkcji, nowy CommandCentr jest zaś w pełni zintegrowany z konsolą i dostępny z wyświetlaczem dotykowym 17,8 lub 25,4 cm (7 lub 10 cali).

Nowa kabina CommandView III wyposażona jest w fotel obracający się o 40 stopni z wydłużeniem oparcia. Klienci mają do wyboru standardowy fotel z zawieszeniem pneumatycznym, sprawdzony w polu model ActiveSeat lub hydrauliczne zawieszenie kabiny (HCS), zapewniające jeszcze większą wygodę jazdy.

Kabina wyposażona jest również w zapewniające bezpieczeństwo laminowane szyby i stanowi wyciszone środowisko pracy. Posiada również lodówkę do przechowywania pożywienia i napojów.

Zintegrowane systemy pozwalają na pracę z technologią rolnictwa precyzyjnego John Deere FarmSight. Dla przekładni CommandQuad i e23 dostępny jest hydrauliczny joystick z przełączaniem biegów. Dostępne są też takie opcje, jak 360-stopniowy zestaw oświetlenia LED na oraz w pełni pokrywające przednie i tylne błotniki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • stary 2013-09-25 07:55:50
    ogumienie mam najszersze z dostępnych.Bez wagi ciągnik podskakuje i ogumienie nie ma nic do rzeczy.Dociążanie przez wlewanie wody do opon jest uciążliwe i trzeba na zimę spuszczać-jeszcze bardziej uciążliwe i trudne.
    Ja mówię z doświadczenia a ty @maniek nasłuchałeś się propagandy sprzedawców i teoretyzujesz. Spuść wodę z opony,gdy wentyl jest prawie w jej połowie-odechce ci się dociążania.O fendzie nie dyskutuje-bo to "ciągnik pozłacany" i nie moja półka .
  • maniek 2013-09-24 21:27:35
    @stary Zgadzam się co do oszczędności materiału przez producenta, ale wolę lekki ciągnik, którego w miarę potrzeb dociążę, niż ciężki. Dodatkowo uciąg można nadrobić szerszym ogumieniem np. Fendt.
  • stary 2013-09-24 17:00:35
    mniejsza waga ciągnika iest podyktowana tylko oszczędnością materiału i służy zwiększeniu zysku producenta a dla rolnika jest wadą.
    Mam pronara 1221-6cyl+turbo,130KM -niestety jest za lekki i nie potrafi przenieść mocy na koła.Miałem polską szóstkę która dzięki swemu ciężarowi deklasowała pronara radząc sobie z każdym narzędziem.Pronar nawet z przyczepą pod góre skakał jak kogut-mimo że silnik pracuje lekko.
    Gdy kupowałem nowy ciągnik-nauczony doświadczeniem-nie wybrałem new hollanda (choć miał atrakcyjną cene), bo miał bdb stosunek masy do mocy- a dla mnie to wada. Wybrałem ciężkiego case CVX160KM z przednim tuz i ciężarkiem 1200kg i nie zawiodłem się. Jak dotychczas rewelacja-oby się nie psuł ,bo ma dużo elektroniki.NIE BIEŻCIE CIAGNIKÓW Z DUŻĄ MOCĄ I MAŁYM CIĘŻAREM-BO TO PORAŻKA.
  • ukasz 2013-09-24 16:30:54
    to jest maszyna a tu człowiek musi tyrac w (...) 60 i tak do konca życia bo na paru ha to przyszłosci nie ma
  • Bruner 2013-09-24 15:47:05
    Wow, o półtora procent mniejsze zużycie paliwa. Rewelacja. Ciekawe jak to policzyli.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.230.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!