PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

John Deere: Rolnicy gotowi do akcji jak strażacy

Autor: Farmer.pl

Dodano: 01-03-2018 11:08

Tagi:

Dużymi krokami zbliża się początek sezonu prac polowych. Jednak bez odpowiednio przygotowanego sprzętu rolnik nie wiele może zdziałać. John Deere wskazuje sposoby, które mogą zapewnić pełną gotowość maszyn do pracy.



John Deere porównuje rolnika do strażaka. Obydwa zawody są ekstremalnie wymagające i każdy musi być gotowy do pracy w każdej chwili. Podobnie jest z flotą maszyn, która musi być przygotowana nawet na szybkie i najbardziej ekstremalne akcje w polu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii przez producentów staje się to dzisiaj coraz łatwiejsze.

Ważna prewencja

Jednym z głównych wyzwań, przed jakim stanęło rolnictwo w ostatnich latach jest ograniczenie do minimum ryzyka awarii, które uniemożliwiają wykorzystanie maszyny. Skutecznie może im przeciwdziałać obsługa okresowa oraz przeglądy posezonowe, ograniczające do minimum ryzyko awarii, dzięki regularnej kontroli stanu technicznego maszyny. Szczególnie, kiedy maszyna pracowała w sezonie, w bardzo ekstremalnych warunkach np.: dużej wilgotności, przeciążeń, czy intensywnej eksploatacji dobowej.

Dobrym przykładem może być posezonowy przegląd sprzętu, który obejmuje od 180 do ponad 200 punktów maszyny. Dodatkowo programy ochrony pogwarancyjnej pozwalają wydłużyć okres gwarancji do nawet 6 lat lub 6000 godzin przebiegu.

Pomoc na odległość

Inny obszar, to proaktywne wsparcie gwarantujące dostępność operacyjną maszyn. Dostępność (z języka angielskiego „uptime”) to zdolność maszyny do pełnej gotowości „bojowej”, zupełnie tak, jak w przypadku wozu strażackiego. Coraz ważniejąszą rolę odgrywają tutaj rozwiązania telemetryczne.

- W przypadku John Deere jest to system JDLink za którego pomocą inżynierowie w fabryce są w stanie poinformować dealera na podstawie dostarczonych danych i powiadomień o konieczności wizyty przy maszynie klienta zanim jeszcze pojawi się awaria. Oczywiście informacje z maszyny przekazywane są przez system telematyczny JDLink po wyrażeniu zgody przez właściciela maszyny. Expert Alerts, czyli ostrzeżenia eksperta to narzędzie wykorzystujące system JDLink do ciągłego śledzenia parametrów podzespołów maszyny, np. napięć czujników. Jeśli którekolwiek z napięć i innych parametrów zbliży się do granicy dopuszczalnej, dealer zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany za pomocą wiadomości e-mail. Jeśli niedomaganie np. ciągnika serii 6R (6 cyl.), 7R lub 8R nie będzie mogło być usunięte w czasie 48 godzin, wówczas właściciel może aplikować o ciągnik zastępczy. Należy podkreślić, że ciągnik, który uległ awarii musi być wyposażony w system JDLink, systematycznie kontrolowany w ramach przeglądów Expert Check oraz objęty ochroną pogwarancyjną PowerGrad. – mówi Piotr Grabiński z Działu Serwisu John Deere Polska.

Dodatkowo specjaliści dysponują narzędziami żeby bardzo szybko o skutecznie wesprzeć i podpowiedzieć operatorowi na odległość, za pomocą zdalnego dostępu do wyświetlacza maszyny RDA (ang. Remote Display Access) i systemu JDLink. Właściciel maszyny może sprawdzać efekty optymalizacji monitorując różne parametry jej pracy, w tym np. zużycie paliwa na swoim koncie w specjalnym portalu MyJohnDeere. Ponadto dzięki zdalnym rozwiązaniom jak aplikacje na urządzenia mobilne, każdy z operatorów jest pod stałą kontrolą kierownika gospodarstwa, a zadania, które wykonują są systematycznie dokumentowane.

Doświadczony dealer to podstawa

Kolejny obszar koncentracji to optymalizacja maszyn. To zestaw działań doświadczonego dealera, które zapewniają, że maszyna rolnika będzie pracowała z najwyższą wydajnością, m.in. balastowanie i dobór ciśnień w ogumieniu, konfiguracja ustawień silnika, hydrauliki zewnętrznej, kalibrowanie przekładni, optymalizacja systemu prowadzenia satelitarnego, czy kontroli sekcji.

Nie można też zapomnieć o kluczowym czynniku, jakim jest opieka serwisowa. A zatem jak przekonują przedstawiciele marki, wszystkie wyżej wymienione obszary mają jeden wspólny mianownik: współpraca z dealerem.

W przypadku dealerów w skład takiego zespołu wchodzą wszystkie działy standardowe tj. sprzedaży, serwis oraz części, jak również działy nowe spotykane u doświadczonych dealerów, np. tzw. specjaliści ds. rozwiązań zintegrowanych wspierających rolnika w zakresie rolnictwa precyzyjnego, telematyki, doradztwa itp. Doświadczona kadra ma zapewnić gotowość maszyny do szybkiego wykonania ciężkiej pracy w polu w krótkim czasie, podobnie jak ma to miejsce podczas akcji straży pożarnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • antypis 2018-03-01 12:03:49
    no to teraz zeby statystyki poprawic beda sie sterty i srodoly palic
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!