PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

John Deere: wzrost mimo trudniejszego okresu

John Deere: wzrost mimo trudniejszego okresu

Autor: farmer.pl/K.Hołownia

Dodano: 27-05-2013 12:13

Tagi:

Pierwsze cztery miesiące br. to w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku, spory spadek sprzedaży nowych ciągników. Od stycznia do końca kwietnia zarejestrowano o niemal 1800 ciągników mniej niż przed rokiem. Spadek jest ponad 18 proc.



Podczas gdy większość marek sprzedaje mniej, John Deere odnotowuje wzrost, sprzedając o 48 ciągników więcej niż rok temu.

- Myślę, że jest kilka elementów, które wspólnie dają nam tę wypadkową pozwalającą w tym trudniejszym okresie na zdobywanie udziałów w tynku i dalszy rozwój. Najważniejsze to: znakomity produkt, świetni dealerzy, profesjonalna obsługa i właściwe podejście do klienta - mówi Tomasz Szczęsny, dyrektor handlowy John Deere Polska

- Portfolio naszych ciągników jest takie, że zabezpiecza potrzeby każdego rolnika. Mamy ciągniki od najmniejszej do największej mocy, w różnych konfiguracjach. Nasi dealerzy, którzy rozwijają się w ostatnich latach bardzo dynamicznie, są w stanie dotrzeć do klientów bardziej efektywnie, a jakość usług które oferują, jest coraz wyższa. Liczy się nie tylko sama maszyna, ale równie ważna jest obsługa po sprzedaży - dodaje.

Amerykański koncern od dawna cieszy się największą popularnością w segmencie maszyn dużej mocy. W analizowanym okresie szczególnie mocno wzmocnił swoją pozycję (+43 sztuki) w zakrsie mocy 49-99 KM.

To zasługa m.in. wprowadzania od kilku lat do najpopularniejszych zakresów mocy ciągników, tańszych, prostych modeli. Tomasz Szczęsny potwierdza, że z dzisiejszego punktu widzenia było to słuszne posunięcie.

- Gdy spojrzymy na strukturę rynku widać wyraźnie, że niemal 11 tys. maszyn jest ulokowana w segmencie poniżej 100 KM. W związku z tym jest to segment w którym koniecznie należy być, żeby móc obsługiwać klientów. Oferta jest „uszyta" w ten sposób, żeby klient znalazł dla siebie to czego oczekuje. Nie jest sztuką sprzedać wyłącznie ciągnik, ale ten ciągnik ma być dedykowany do konkretnych prac, czyli ma być uszyty na miarę. Jeśli przykładowo ciągnik ma jeździć wyłącznie z paszowozem, nie są mu potrzebne najnowsze rozwiązania, które nie będą wykorzystywane. Nie ma więc sensu płacić za nie. Jeśli ciągnik ma pracować w polu, specyfikacja będzie zupełnie inna - tłumaczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!