Pokazane podczas targów Agritechnica 2013 wóz Delta 2, to następca wozu Delta 1 produkowanego do 2000 r. Cechą charakterystyczną tej serii jest m.in. element poprzeczny na dyszlu, dzięki któremu zawdzięcza też swoją nazwę (delta, z łac. trójkąt). Takie rozwiązanie pozwoliło konstruktorom na pochylenie zbiornika i przeniesienie ciężaru pojazdu na podwozie i zaczep ciągnika.

Delta 2 ma konstrukcję samonośną. Zbiornik jest przyspawany jest do dyszla i podwozia, które pełni rolę ramy. Producent podaje, że stal użyta do budowy maszyny wytrzymuje nacisk punktowy rzędu 55 kg/mm2, w czym znacznie przewyższa zwykłą stal stosowaną w przemyśle. Mocna stal pozwala na zmniejszenie ilości wzmocnień bocznych i poprzecznych, przez co zmniejsza się masa maszyny.

W standardzie, Joskin w wozach Delta 2 montuje pompy ślimakowe niemieckiej firmy Wangen. Wydajne urządzenie pozwalają na przepompowanie cieczy minimum 3000 lub 4000 l/min.

Pompa została zamontowana pomiędzy dyszlem a spodem zbiornika. Ten sposób montażu chroni ją przed kołami ciągnika. W jej konstrukcji znalazł się również zbierak kamieni.

Zabezpieczenie przeciwprzelewowe jest zintegrowane ze zbiornikiem, nadmiar cieczy jest odprowadzany wylotem w dolnej części zbiornika. Jako opcja, możliwe jest wyposażenie pojazdu w urządzenie, które zatrzymuje proces napełniania, oraz automatycznie zmienia pompowanie na mieszanie.

Przydatnymi dla użytkownika elementami wozów Joskin Delta 2 są również: duży właz do czyszczenia (360 mm) oraz górny 520 mm otwierany ręcznie lub opcjonalnie hydraulicznie - przydatny do napełniania beczki od góry.

Z tyłu zbiornika znajduje się właz do czyszczenia z łatwym zamykaniem, o średnicy 360 mm. Zbiornik wozu Joskin jest również standardowo wyposażony w zawór o średnicy 520 mm z otwieraniem mechanicznym , które może być sterowane hydraulicznie. Jest to przydatne rozwiązanie, gdy istnieje możliwość szybkiego napełniania beczki od góry.

Wozy Joskin Delta2 od modelu 8500S do 10100S osadzone są na jednej osi, z kolei od 10100D do 16500D na dwóch osiach (tandem). Obydwie wersje są przystosowane do jazdy z prędkością 40 km/h.

Podobał się artykuł? Podziel się!