- Zauważyliśmy, że transport bel staje się coraz ważniejszy, szczególnie po zeszłorocznej eksplozji cen słomy. Jednakże nie chcieliśmy koncentrować się wyłącznie na transporcie bel, chcieliśmy stworzyć przyczepę, którą można stosować do różnych celów: przewozu bel, palet, big-bagów, czy np. koparki - powiedział Olivier Bruny z zakładów Joskin w Belgii.

W skład nowej oferty wejdą trzy grupy produktów:

  • platforma na jednej lub dwóch osiach ze sztywnym dyszlem
  • 2- lub 3-osiowa platforma z obrotnicą
  • 2- lub 3-osiowa uniwersalna przyczepa niskopodwoziowa z rampą załadowczą.

W przeciwieństwie do innych produktów Joskin, w nowych typach przyczep firma zastosowała stal o wysokim limicie plastyczności. Producent zapewnia, że dzięki takiemu rozwiązaniu nie jest konieczne stosowanie wzmocnień wzdłużnych i bocznych.

Wago ze sztywnym dyszlem, może mieć od 6,8 do 10 metrów długości i szerokość 2,40 m. W tych platformach tył może być dodatkowo przedłużony o 1,1 m.

Poszczególne modele Wago są dostępne w różnych wymiarach, do przewozu ładunku od 6 do 20 ton. Standardowo wyposażone są w zaokrąglone barierki zabezpieczające o wysokości 1 m (+800 mm w opcji) specjalnie przystosowane do przewozu okrągłych bel. Na życzenie, można zamontować 1800 mm barierki proste, lub zdemontować je zupełnie.

W przypadku przyczep niskopodwoziowych Joskin Wago, barierki zastąpione są podnoszonymi hydraulicznie rampami załadowczymi o wymiarach 2.50 x 0.70 m. Rampy są specjalnie wydłużone, by zapewnić wygodny kąt podjazdu. Stabilność załadunku i rozładunku zapewniają hydraulicznie lub ręcznie wysuwane podpory z tyłu przyczepy, oraz blokowanie dyszla.

Podłoga platform serii Wago wykonana jest ze stali o wysokim limicie plastyczności, jej krawędzie mają 4 cm wysokości. Podłoga może być wykonana z blachy gładkiej lub karbowanej o grubości 2-3 mm, o niskim współczynnikiem ścieralności. Cała platforma może być malowana lub cynkowana (opcja). W przyczepach niskopodwoziowych podłoga może być wykonana z wymiennych desek o grubości 40 mm.

Podobał się artykuł? Podziel się!