Jedną z nowości produktowych firmy Joskin zaprezentowanych na europejskim rynku pod koniec tego roku są wozy asenizacyjne Tetrax2. Swoim wyposażeniem gama wozów asenizacyjnych nawiązuje do popularnych maszyn serii Modulo2 (podobnie jak Modulo2 wozy wyposażone są w pompę próżniową oraz zbiornik zespawany z konstrukcją samonośną, która pełni rolę ramy).

Aby uniknąć przenoszenia większych obciążeń i poprawić komfort poruszania się wozem jego dyszel wyposażony został w system amortyzacji drgań. Obejmuje on poprzecznie zamontowany resor z piórami parabolicznymi. W opcji element ten może zostać zastąpiony układem zawieszenia oleopneumatycznego (w przypadku belgijskiego producenta pod tym pojęciem kryje się układ dwóch siłowników hydraulicznych połączony z akumulatorem hydrauliczno-gazowym).

Wyróżnikiem gamy wozów Tetrax2 są cztery, zamontowane w jednej linii koła o tej samej wielkości, które zapewniają kontakt pojazdu z podłożem na całej szerokości wynoszącej 2,6 m (konstrukcyjnie są to dwie krótkie osie zamontowane w tej samej linii). W standardowej konfiguracji jest to ogumienie o wymiarach 650/65 R38. Producent przewiduje również opcjonalny montaż opon w rozmiarze 650/65 R42.

Seryjnym wyposażeniem wozów Tetrax2 jest zintegrowany podnośnik umożliwiający agregowanie maszyny z adapterami do rozlewania i aplikowania gnojowicy Joskin (sprzęg 4 punktowy). Oczywiście możliwe jest skonfigurowanie wozu z podnośnikiem 3 punktowym, ale jest to dodatkowa opcja.

Najnowsza gama wozów Tetrax2 obejmuje 3 modele: 10700S, 13000S i 14000S. Dysponują one pojemnością zbiornika wynoszącą odpowiednio: 10750, 12900 i 14000 litrów.

Wozy asenizacyjne Tetrax2 cieszą się największą popularnością na rynku holenderskim, na którym często mamy do czynienia z podmokłymi polami czy użytkami zielonymi. Na polskim rynku wozy serii Tetrax2 dostępne są w kwocie od 91,9 tys. zł netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!