Ograniczone gabaryty maszyn (nie przekraczających 2 m szerokości i wysokości) nie wpłynęły na zmniejszenie funkcjonalności typowej dla standardowych ładowarek teleskopowych. Maksymalny udźwig wynoszący 2,5 (LM 5020) oraz 2,8 tony (LM 5030), wydajność pomp 85 i 110 l oraz mocne silniki (87 i 101 KM), to atuty pozwalające na ich uniwersalne zastosowanie.

Wszystkie kluczowe podzespoły poddawane obciążeniu, włącznie z podwoziem i wysięgnikiem, zostały wyprodukowane z grubej, wzmocnionej stali, co gwarantuje stabilność i trwałość podczas wydłużonych okresów eksploatacji. Według producenta, przystosowana do eksploatacji w trudnych warunkach stalowa konstrukcja oznacza, że pojazdy są średnio o 10-12 proc. cięższe od maszyn konkurencji, co przekłada się na większą stabilność podczas podnoszenia ciężkich ładunków przy całkowitym wysunięciu wysięgnika.

Model LM5020 posiada promień skrętu wynoszący 3,4 m, natomiast LM5030 – 4 m. Dzięki obszernym przeszklonym powierzchniom maszyna zapewnia 360-stopniową widoczność, co dodatkowo zwiększa dokładność i bezpieczeństwo.

W obu modelach zastosowano opatentowaną technologię opartą na siłownikach wyrównujących. Technologia ta wbudowana jest wewnątrz siłownika podnoszącego i zapewnia zawsze wyrównane ciśnienie wywierane na wysięgnik, co przekłada się na dwie zasadnicze korzyści. Rozwiązanie to zwiększa trwałość i utrzymuje narzędzia w pozycji równoległej względem podłoża podczas podnoszenia, co zwiększa dokładność i bezpieczeństwo.

Pojedynczy ergonomiczny drążek sterowniczy typu "joystick" może obsługiwać nawet pięć różnych funkcji,

Przymiotami nowych maszyn jest bogate wyposażenie standardowe, na przykład fotel DeLuxe z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzacja, przyciemniane szyby. Hydrostatyczne układy napędowe pozwają na bezstopniową zmianę prędkości w dwóch zakresach, maksymalnie do 26 (LM 5020) lub 35 km/h (LM 5030).