Wysoka niezawodność koparki miniaturowej E26 to efekt zastosowania skrzynkowej konstrukcji elementów roboczych, trwałych pokryw DCPD oraz szybkozłączy przewodów hydraulicznych. Konstrukcja skrzynkowa zmniejsza masę górnej części maszyny, co wraz z dodatkowym ciężarem z tyłu koparki, umożliwia przesunięcie środka ciężkości w kierunku tylnej części i zwiększenie stabilności.

Zwiększona stabilność sprawia, że koparka współpracująca z ramieniem koparkowym nie wymaga dodatkowego przeciwciężaru. Zwiększa to zakres roboczy, ograniczając równocześnie masę długiego ramienia koparek serii E26 do 2700 kg, co umożliwia transportowanie na przyczepie (maksymalna masa holowania, w tym przyczepy 3,5 t).

Ważnym osiągnięciem w konstrukcji jest zastosowanie w bieżącym modelu kabiny wykorzystywanej w modelach koparek dostosowanych do prac z obciążeniem 3–5 ton. Mimo zastosowania w koparce E26 technologii zapobiegającej kołysaniu komfort pracy w kabinie, widoczność i przestrzeń są na najwyższym poziomie. W standardowym wyposażeniu kabiny znajdują się ogrzewanie oraz radio z możliwością podłączenia odtwarzacza MP3. Wysiadanie z kabiny i wsiadanie do niej nie stanowi żadnego problemu. Drzwi można otworzyć na szerokość górnej części konstrukcji.

System sterowania automatycznie kontroluje silnik i układy hydrauliczne, powodując ich wyłączenie w razie wystąpienia problemu. Jeżeli klucz nie znajduje się w stacyjce, system po 10 minutach wyłącza również światła robocze, zapobiegając w ten sposób wyczerpaniu akumulatora. Przełącznik wyłączania akumulatora także przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa.

W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych maszyn, w których zastosowano sterowanie za pomocą pedałów, mechanizm obrotu wysięgnika koparki kontrolowany jest za pomocą pokrętła umieszczonego na lewym joysticku. Zwiększa to stopień kontroli (sterowania) obrotu wysięgnika i zapewnia operatorowi więcej miejsca w kabinie.

Nowym elementem koparki miniaturowej E26 jest silnik (Kubota 15,5 kW) wyposażony w automatyczny przełącznik prędkości, dzięki któremu przechodzenie od niskiego zakresu prędkości do wysokiego i odwrotnie następuje automatycznie i pozwala na doskonałe dostosowanie trybu pracy do wszystkich warunków. Operator może również uruchomić tę funkcję, naciskając przycisk znajdujący się na górze dźwigni sterowniczej lemiesza. Podobał się artykuł? Podziel się!