PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kubota coraz mocniejszym graczem

Kubota coraz mocniejszym graczem

Autor: farmer.pl/Karol Hołownia

Dodano: 14-12-2011 09:35

Tagi:

Choć Kubocie brakuje jeszcze sporo by wejść do czołówki najlepiej sprzedających się marek ciągników w Polsce, to jednak wyniki sprzedaży systematycznie rosną. W pięcioletnim planie firmy jest osiągnięcie poziomu sprzedaży 1000 sztuk rocznie.



Oficjalna sprzedaż ciągników Kubota w Polsce jest prowadzona od 2004 r. od tamtej pory do 8 grudnia 2011 r. sprzedano 1000 maszyn, przy czym największa ilość – 301 szt. ciągników rolniczych i 48 komunalnych przypadła na bieżących rok (do końca listopada). Naonori Ishii, prezes Marubeni Machnery Didtribution Poland Sp. z o.o. kreśli plany na następne 5 lat, gdzie roczna sprzedaż ciągników Kubota w Polsce ma osiągnąć 1000 sztuk.

Farmer: Planowany wzrost sprzedaży ciągników Kubota jest znaczący. W czym upatruje Pan taką szansę?

Naonori Ischii: Przede wszystkim bazujemy na jakości Kuboty jak również na podstawie doświadczeń z innych rynków europejskich, gdzie jeden klient mając produkt marki Kubota poleca go następnym. Rozchodzenie się tych dobrych informacji o niezawodności maszyny i związaną z nią oszczędnością paliwa, które jest drogie a będzie jeszcze droższe – to są te wartości dodane, w których my upatrujemy naszą siłę. Przykładem mogą być Stany Zjednoczone, gdzie Kubota posiada 45 proc. rynku ciągników w zakresie mocy do 100 KM i jest drugą marka pod względem ilości ciągników w tym segmencie.

Rozchodzenie się dobrych informacji o Kubocie potwierdzamy rosnącą siłą sieci dilerskich, szkoleniami serwisowymi i ciągłym rozwojem tych sieci.

Na koniec ubiegłego roku roku w rolnej sieci dilerskiej mieliśmy 28 dealerów. Dzisiaj mamy tylko 18. Ale bardzo silnych. Ten rok poświęciliśmy na selekcję najlepszych dealetów i wybór tych, którzy którzy naprawdę widzą możliwości ścisłej współpracy z nami i zarabiania na sprzedaży tych ciągników. 

Farmer: Czy nie obawia się Pan, że ostatnie zawirowania gospodarcze na Świecie, a zwłaszcza kryzys europejski mogą znacznie spowolnić rozwój branży rolnej?

Naonori Ischii: Nawet biorąc pod uwagę kryzys wywołany przez Lehman Brothers, sektor rolniczy nie upadł tak bardzo jak pozostałe biznesy. Wszyscy musimy jeść, więc nie obawiam się drastycznych spadków w biznesie rolnym. Mogą natomiast nastąpić pewne problemy z finansowaniem maszyn. My jesteśmy firmą japońską, a japońska gospodarka ma się nienajgorzej. Niedługo będziemy mogli zaproponować finansowanie z Marubeni.

Farmer: Na ostatnich targach Agritechnica można było zobaczyć nowy model ciągnika o mocy 135 KM – M135GX. Kiedy możemy spodziewać się jego sprzedaży w Polsce?

Naonori Ischii: Na Agritechnice był to prototyp ze specyfikacją przygotowaną na rynek amerykański. Pozostają tutaj kwestie dostosowania go na Europę. Prawdopodobnie w drugiej części roku 2012 będziemy ten model importowali do Polski i Europy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • jarki 2012-01-20 08:03:16
    tu jest chyba największy problem z cłem ?
  • Radek 2012-01-19 23:54:17
    tak oczywiście z tą nową zaporową ceną (kur... ponad 190 tys. brutto za 85 konny ciągnik) na pewno osiągnie 1000 sztuk rocznie:/
    już byłem zdecydowany ale jak zadzwoniłem do dealera i usłyszałem tą cenę to zrezygnowałem:(
  • Łukasz 2011-12-14 21:42:49
    tak właśnie ma być
  • piotr 2011-12-14 18:01:11
    poczekaj 10 lat, i 7000 tys mtg to zobaczymy czy bedziesz zadowolony. Oby!
  • Łukasz 2011-12-14 16:58:31
    Posiadam Kubote M8540 od pol roku i jestem naprawdę zadowolony. Pali naprawdę mało ,jest bardzo zwrotna.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.158.219.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!