Podczas imprezy wystawienniczej AGRO SHOW w Bednarach, pokazano najnowsze modele ciągników rolniczych M8560, M9960, M110GX i M135GX.

- Koncern Kubota wiąże szczególne nadzieje ze wzrostem sprzedaży swoich produktów w Polsce, ponieważ segment pojazdów o mocy 50-100 KM, w którym marka Kubota jest szczególnie silna, stanowi bardzo znaczącą część całego tutejszego rynku ciągników rolniczych - powiedział Maciej Rujner, Dyrektor Zarządzający marki Kubota w Polsce.

- Duże znaczenie dla takiej decyzji Japończyków miał z pewnością fakt, że nasz kraj w ostatnich latach wysunął się na czwartą pozycję wśród największych odbiorców ciągników rolniczych w Europie, a prognozy na najbliższe lata nadal są obiecujące - dodał Rujner.

Kubota M8560, jest następcą modelu M8540 i ma 86,7 KM, 3769 cm3, , 4 cylindry i spełnia normę spalin EURO IIIB.

Model M9960 jest następcą modelu M9540 i ma 101,4 KM oraz 3769 cm3,

W standardzie model ten oferuje m.in. rewers hydrauliczny, klimatyzację, fotel amortyzowany pneumatycznie, system hamowania na cztery koła, most przedni o ograniczonym poślizgu oraz hamulce pneumatyczne przyczep. Firma zapewnia, że zostały zmienione przełożenia (prędkość maksymalna przy 2080 RPM). Poza tym dopracowano precyzyjną zmianę biegów i wygodniej umiejscowiono dźwignię reduktora. To, co najlepsze - mówił w Bednarach Andrzej Sosiński z Kubota - pozostało bez zmian, czyli F36/R36 z biegami pełzającymi w standardzie, z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego na każdym biegu.

Traktory przeszły fecelifting. Mają nową, bardziej agresywną stylizację maski oraz zmieniony kształt dachu. Dodano do wyposażenia wyświetlacz pokazujący aktualne spalanie.

Modele M110GX oraz M135GX o mocy odpowiednio 115,6 KM, 3769 cm3, 4 cylindrów i mocy 140,4 KM, 6124 cm3 , 4 cylindrów mają zapewnione w standardowym wyposażeniu EHR, fotel amortyzowany pneumatycznie, system hamowania na cztery koła i hamulce pneumatyczne przyczep.

Japończycy montują zupełnie nową kabinę o 13% wyższą i o 19% szerszą w porównaniu do modeli M128X i M130X. Jest to jedna z największych kabin w swojej klasie. Konstrukcja kabiny oparta jest jedynie na 4 słupkach, posiada seryjny szyberdach i system klimatyzacji z nawiewami w desce rozdzielczej.