Nowa seria ciągników M GX-II uzupełnia ofertę japońskiego producenta w zakresie modeli M GX, która do tej pory obejmowała tylko 2 modele z silnikami o mocy 115 i 140 KM. Dzięki modelom M100 GX-II i M128GX gama maszyn M GX poszerzyła się do 4 maszyn i obejmuje zakres mocy od 105 do 140 KM.

Model M100 GX-II swoimi parametrami technicznymi nawiązuje do obecnego już na polskim rynku ciągnika M 110 GX. W obu maszynach pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 3,8 l. W przypadku nowego ciągnika generuje on jednak 105 a nie 115 KM. Do spełnienia norm emisji spalin Stage IIIB ciągnik wykorzystuje tłumik z katalizatorem oraz filtr cząstek stałych DPF.

Takie rozwiązanie spotkamy również w większym z prezentowanych modeli o oznaczeniu M128 GX-II. W tym przypadku moc 133 KM jest generowana z silnika o pojemności 6,1 l (również 4-cylindrowego), znanego z modelu M135 GX.

Ciągniki serii MGX-II wyposażone są w skrzynię biegów Kubota Intelli-Shift 8, która daje operatorowi do dyspozycji po 24 przełożenia w każdym kierunku. Operator może dodatkowo zmieniać biegi za pomocą przycisków, co eliminuje konieczność wciskania pedału sprzęgła. Jest to ta sama przekładnia, którą znajdziemy w modelach M GX

Nowe maszyny wyposażone są w pompę hydrauliczną o wydatku 76,3 l/min (M 100 GX-II) oraz 82,5 l/min (M128 GX-II). Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi odpowiednio 5000 i 6100kg.

Ciągniki M GX-II na tle modeli M110 GX i M135 GX wyróżniają się ponadto montowanym w standardzie dodatkowym fotelem pasażera oraz przedłużonym podłokietnikiem w fotelu operatora.

Dodatkową zaletą ciągników jest bogata lista wyposażenia standardowego. Obejmuje ona m.in. system ogrzewania i klimatyzacji, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną, radio CD, obciążniki przednie, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u, układ pneumatycznego hamowania przyczep oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i automatycznym zaczepem transportowym.

Dodatkowo jako opcję, w modelu M128GX-II można zainstalować system trzystopniowej amortyzacji przedniego zawieszenia z trybem automatycznym.

Nowe ciągniki Kubota będzie można zobaczyć podczas targów Agrotech 2015.