Seria M5001 obejmuje dwa modele: M5091 o mocy 95KM i M5111 o mocy 113KM. Oba ciągniki wyposażone zostały w czterocylindrowy, szesnastozaworowy, turbodoładowany silnik V3800 najnowszej generacji firmy Kubota. Udoskonalona jednostka napędowa spełnia normy emisji spalin Euro 4.

Jak zapewnia producent, dzięki nowej kabinie znacznie polepszyła się widoczność. Jedną z zalet nowych ciągników japońskiego producenta jest możliwość zaprogramowania dwóch różnych prędkości obrotowych silnika oraz system zarządzania pracą silnika Work Cruise pozwalający na utrzymanie obrotów na stałym poziomie nawet przy zmiennym obciążeniu. Dzięki opcji zastosowania technologii retrofit ISOBUS, ciągniki serii M5001 będą mogły w pełni wykorzystywać możliwości najnowocześniejszych maszyn towarzyszących.

W pełni zsynchronizowana przekładnia z sześcioma przełożeniami podstawowymi, trzema zakresami reduktora oraz wzmacniaczem momentu obrotowego Hi-Lo na każdym biegu oferuje 36 różnych przełożeń. Pozwala ona osiągnąć maksymalną prędkość jazdy przy obniżonych obrotach silnika (40-Eco). Płynną zmianę kierunku jazdy zapewnia elektrohydrauliczny rewers bezsprzęgłowy, którego dźwignia zlokalizowana przy kole kierownicy.

Nowe ciągniki serii M5, wyposażone są w nową kabinę Ultra Grand Cab II, która oferuje dużo miejsca zarówno dla operatora jak i pasażera. Panoramiczna widoczność zwiększona została dzięki szyberdachowi z przesuwną osłoną przeciwsłoneczną oraz wyprofilowanym powierzchniom szyb.

Ciągnik M5001 może być wyposażony w ładowacz LA1854 zaprojektowany przez firmę Kubota specjalnie do tego traktora. W celu zwiększenia bezpieczeństwa w ładowaczu KUBOTA LA1854 zastosowano zamki hydrauliczne zapobiegające opadaniu nawet jeśli w układzie zabraknie ciśnienia. Ładowacz wyposażony został też w szybkozłącze multi umożliwiające szybki montaż i demontaż. Ładowacz czołowy wyposażony jest w system amortyzowania wstrząsów KSR (Kubota Shockless Ride).