Chcąc kupić używany, pomocniczy ciągnik do prac gospodarskich o mocy w zakresie 50 - 80 KM, wybór będzie się opierał przede wszystkim na modelach oferowanych przez producentów z Zachodu. Wybór nie jest jednak aż tak duży jak w przypadku maszyn większej mocy. Jak twierdzą przedstawiciele firm handlujących sprzętem z „drugiej ręki", takich ciągników jest po prostu za naszą zachodnią granicą niewiele. Sporo jest natomiast czeskich Zetorów, które cieszą się opinią ciągników bardzo trwałych.

Warto też przed zakupem rozeznać się w dostępności i cenach części zamiennych danej marki i modelu. Często ich ceny w dużej mierze zależą od ilości pośredników przez których przechodzą.

ZETOR - NAJLEPIEJ Z ZACHODU

Zetor to marka bardzo popularna wśród maszyn „z drugiej ręki". Jest to spowodowane przede wszystkim nieskomplikowaną konstrukcją ciągników, a co się z tym wiąże, możliwością przeprowadzenia szybkich napraw, w tym wielu we własnym zakresie. Bardzo dobry jest również dostęp do części zamiennych, zarówno oryginalnych, jak i produkowanych przez różne zakłady rzemieślnicze.

Poszukując Zetora warto zwrócić uwagę na egzemplarze sprowadzane na przykład z Holandii lub Niemiec, które nawet przy dużych przebiegach są zazwyczaj w bardzo dobrym stanie technicznym. Generalnie mniej zadbaną, ale nieco tańszą można trafić maszynę sprowadzoną z Francji. Faktem jest jednak, że Zetory sprowadzane z krajów Europy Zachodniej są znacznie lepiej wyposażone niż kupowane niegdyś w kraju. Zazwyczaj mają one przekładnie umożliwiające poruszanie się z wyższą prędkością maksymalną, większe rozmiary felg i szersze ogumienie, wzmocnioną pompą hydrauliczną i większą ilością wyjść hydraulicznych. 

Popularny Zetor 7211 z lat 1984 - 1993, sprzedający wyceniają od 20 do 35 tys. zł. Pod maską ciągnika pracuje czterocylindrowy silnik o mocy 66 KM, a za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia 10/2. Traktor posiada napęd na tylne koła, ale na rynku oferowane są również wersje z napędem 4x4 oznaczone symbolem 7245. Ceny tych ciągników są jednak wyższe. Modele wyprodukowane w latach 1990 - 1993 są wyceniane w granicach 35 - 45 tys. zł (często z ładowaczem czołowym).