Lamborghini Nitro jest propozycją dla tych, którzy chcą czegoś odmiennego - połączenia mocy i stylu stylu. „Ciągnik będący narzędziem pracy zostaje wzbogacony o wartość dodaną: design. W ten sposób Lamborghini określa rewitalizację sektora ciągników rolniczych. Takie założenie stało się podstawa do stworzenia modelu Nitro" informują przedstawiciele Grupy SDF.

Wersja Nitro może być stworzona w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika. Oferta obejmuje między innymi cztery rodzaje skrzyni biegów, trzy rodzaje układu hydraulicznego, dwa rodzaje układu kierowniczego. Ciągniki są na razie dostępne w trzech zakresach mocy: 100, 110 i 120 KM mocy znamionowej.

Do napędu wykorzystano silnik Deutz o pojemności 3,6 litra z zewnętrznym, chłodzonym układem EGR oraz suchym katalizatorem DOC. Dzięki temu, jednostka spełnia wymogi rygorystycznej normy Tier 4, bez konieczności stosowania płynu AdBlue.

Silnik przekazuje napęd na koła przez jedną z dostępnych skrzyń biegów: od najmniej skomplikowanej skrzyni 10P+10T, przez przekładnie 20P+20T oraz 30P+30T (3 x Powershift) po najbardziej rozbudowaną 60P+60T (3 x Powershift).

Dzięki przyciskowi Comfort Clutch na dźwigni zmiany biegów, operator może zmieniać przełożenia bez użycia pedału sprzęgła. Każdy z modeli wyposażono standardowo w rewers kierunku jazdy Powershuttle z możliwością regulowania szybkości jego reakcji poprzez użycie potencjometru umieszczonego na dźwigni.

Standardowym wyposażeniem nowych modeli NITRO jest układ hydrauliczny z pompą o wydajności 60 l/min. Opcjonalnie, możliwe jest skorzystanie z układu z podwójną pompą o wydajności 60 l/min z funkcją ECO. Po jej uruchomieniu (za pomocą przycisku na desce rozdzielczej) układ oferuje przepływ 60 l/min już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1600 obr./min. Takie rozwiązanie pozwala na sprawne wykonywanie prac z ładowaczem czołowym, także przy niskich obrotach silnika.

Kolejnym rozwiązaniem jest układ hydrauliczny 90 l/min (podwójna pompa) z funkcją Energy Saving (powrót oleju z pominięciem rozdzielaczy co redukuje straty mocy i ilość zużywanego paliwa). Rozbudowana hydraulika, cztery prędkości WOM (w tym dwie ekonomiczne) oraz podnośnik o udźwigu 6600 kg pozwalają modelom NITRO na współpracę z każdego rodzaju osprzętem.

Podobał się artykuł? Podziel się!