Seria 6C jest następcą popularnego na polskim rynku Powermondiala. W jej skład wchodzą 3 modele napędzane nowymi silnikami FPT NEF, o pojemności 4,5 l i mocy 110, 120 i 130 KM. Silnik spełnia normę Tier 4 Interim dzięki zastosowaniu systemu SCR.

- Ciągniki serii 6C są jednymi z nowszych w naszej ofercie. Są to o tyle ciekawe maszyny, że dysponują 4-cylindrowymi silnikami FPT, ale oferują kabiny czyli komfort pracy znany z maszyn większych – mówi Marcin Malinowski z firmy AMG.

Jak podkreśla przedstawiciel importera włoskich ciągników – zaletą ciągników jest również ich spora masa. Dla przykładu najmniejszy z modeli o mocy 110 KM w wadze „netto” waży 4,7 t. Zatem po dodaniu obciążników i paliwa, najmniejszy 6C waży minimum 5 t.  

- Ciągnik jest wyposażony w bardzo komfortową kabinę. Jest to ta sama kabina, którą znajdziemy w 6-cylindorwych modelach serii 6 i 7, a także wybiegając w niedaleką przyszłość również w serii 8 – podsumowuje Malinowski.

Kabina ma 4-słupkową konstrukcje. Jej wyposażeniem mogą być m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, automatyczna klimatyzacja, klimatyzowany schowek czy wygodny fotel pasażera.

Jeśli chodzi o przekładnię, to w ciągniku 6C znajdziemy „odświeżoną” skrzynię biegów z modeli Powermondial. Oferuje ona 3-stopniową zmianę biegów pod obciążeniem (łącznie 36 biegów do jazdy w przód i 12 do jazdy w tył). Przekładnia standardowo współpracuje z przekładnią nawrotną z elektrohydraulicznym sterowaniem i regulacją czułości pracy rewersu. Opcjonalnie w serii 6C może pracować przekładnia z biegami pełzającymi (48x12) z maksymalną prędkością jazdy 40 km/h przy ekonomicznych obrotach silnika.

Jeśli zdecydujemy się na opcjonalną przekładnię, a przy tym również amortyzowaną (wielowahaczową) oś przednią, prędkość maksymalna ciągnika wzrośnie do 50 km/h.

Ciągniki Landini serii 6C dysponują elektrycznie sterowanym tylnym podnośnikiem o udźwigu 5400 kg oraz WOM z 4 prędkościami w opcji. Układ hydrauliczny ciągników ma całkowity wydatek 110 l/min.

W zależności od kursu euro za najmniejszy model serii 6C musimy zapłacić około 220-230 tys. zł netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!