W ciągniku Lindner Lintrac 90 zastosowano tylną oś napędową opartą na stabilnych głowicach, umożliwiających wychylenie kół tylnych o 20 stopni. To w połączeniu z kątem skrętu kół przednich wynoszącym 52 stopnie, pozwala na zawrócenie ciągnika w okręgu o średnicy 7 m. Skręt tylnych kół może być również wykorzystany do poruszania się w trybie krabiego chodu.

- Lindner Lintrac 90, to ciągnik, który swoją zwrotnością nawiązuje do ładowarek teleskopowych. Z pewnością zainteresują się nim rolnicy poszukujący wyjątkowego, solidnego i bardzo zwrotnego ciągnika do prowadzenia uniwersalnych prac w gospodarstwie - mówi Marcin Sęcerski z firmy Hydro-Masz. 

Sercem układu napędowego nowego Lindnera jest 4-cylindrowa jednostka Perkins generująca 102 KM. Silnik dysponuje momentem obrotowym 420 Nm osiąganym przy 1400 obr./min. Wyróżnikiem maszyny na tle pozostałych ciągników produkowanych w Kundl (fabryka Lindner) jest zastosowanie bezstopniowej przekładni.

Przekładnia opracowana jest we współpracy z firmą ZF i umożliwia poruszanie się z prędkością od 0 do 43 km/h do przodu oraz od 0 do 23 km/h w kierunku wstecznym. Skrzynia może pracować w jednym z dwóch trybów pracy: ciężkiej pracy (+/- 20 km/h) oraz transportu (+43 km/h).

Mając możliwość obejrzenia ciągnika z pewnością warto zajrzeć do jego kabiny. W podłokietniku fotela operatora maszyny zastosowano bowiem kontroler Ldrive, umożliwiający np. wybór trybu pracy przekładni (pokrętło oraz przycisk akceptowania wyboru, do złudzenia przypomina układ iDrive znany użytkownikom najnowszych samochodów marki BMW).

Podobał się artykuł? Podziel się!