Zaprezentowany model Major 80 to propozycja prostego, w pełni mechanicznie sterowanego ciągnika oferowanego w przystępnej cenie. 77-konny ciągnik ma być dostępny w sprzedaży od stycznia przyszłego roku i będzie kosztował niespełna 110 tys. zł brutto.

Silnik o maksymalnej mocy 77 KM to 4-cylindrowa jednostka własnej produkcji o pojemności 4156 cm3 spełniająca normę spalin Stage 3A. Maksymalny moment obrotowy to 317 Nm z 30-proc. zapasem. Zaletą jednostek napędowych ma być tania eksploatacja - nie znajdziemy w nich elementów elektroniki.

Napęd na koła jest przenoszony za pomocą suchego sprzęgła i synchronizowanej przekładni 12/12 (cztery biegi w trzech zakresach), a zmiana kierunku jazdy odbywa się z użyciem mechanicznego rewersu.

Wał odbioru mocy może pracować w trybie zależnym i niezależnym od prędkości jazdy. Standardowe obroty WOM to 540/1000 lub 540/540 E. Wydajność pompy hydraulicznej to 50 l/min., a maksymalny udźwig na końcówkach cięgieł wynosi 2600 kg.

Zetor Major 80 waży nieco ponad 3 tony, a rozstaw osi wynosi 2210 mm. Przednie koła (wersji z napędem na 4 koła) są w rozmiarze 11,2-24, tylne - 16,9-30. To predysponuje go przede wszystkim do lżejszych prac polowych i pomocniczych w gospodarstwie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!