Niemiecka firma Weidemann, specjalizująca się w produkcji ładowarek kołowych, znana jest zwłaszcza z małych i zwrotnych ładowarek Hoftrac. Najmniejsze z nich mają kilkunastokonne silniki, szerokość 85 cm i wewnętrzny promień skrętu zaledwie nieco ponad 0,5 m (!), a zewnętrzny, z łyżką - poniżej 2 m. Duża zwrotność to wynik zastosowania przegubowej ramy, która podczas skręcania łamie się pod kątem nawet 87o! Dzięki temu Hoftraki uzbrojone w szuflę mogą dokładnie wybrać nieczystości z każdego zakamarka, nawet w boksach, a także wokół słupów.

Ostatnio Weidemann wprowadził trzy nowe modele hoftraków z silnikami średniej mocy: 1350 CX 45, 1370 CX 50 i 1770 CX 50. Wszystkie napędzane są wolnossącymi silnikami Perkins, o mocy 45 KM (model 1350) lub 50 KM i mają oryginalny mechaniczno-hydrauliczny układ przeniesienia napędu. Moc od silnika do osi, także przedniej, w skręcanej części ramy, przenoszona jest mechanicznie wałem przegubowym, ale koła napędzane są już hydrostatycznie silnikami hydraulicznymi. Prędkość jazdy nie jest imponująca, ale wystarcza do sprawnego pokonywania niewielkich odległości w obejściu. Można ją zmieniać bezstopniowo w zakresie do 15, 18, 20 lub 25 km/h, zależnie od modelu i wersji. Silnik i zbiorniki oleju i paliwa umieszczone są pod odchylanym siedzeniem oraz w tylnej części maszyny. Są łatwo dostępne i stanowią przeciwwagę dla podnoszonych ciężarów. Jest to ważne, bo Hoftrac złamany pod dużym kątem jest wywrotny. Dlatego może operować mniejszymi ciężarami od swojego udźwigu maksymalnego, który w nowych modelach 1350 i 1370 wynosi 2,5 t, a w 1770 – 3,2 t. Gdy maszyny są wyprostowane i mają ramię w poziomie, mogą operować ciężarem 1,8 t, a gdy są skręcone o kąt 50o – już tylko 1,4 t (udźwig z szuflą). Większy model ma nieco mniejszy udźwig użyteczny (1,7 i 1,3 t), ale za to wyżej podnosi: na ponad 2,9 m (dolna krawędź łyżki w poziomie), podczas gdy 1350 i 1370 na 2,7 m.