Nowa gama ciągników serii 8700 obejmuje 5 modeli o mocy maksymalnej od 300 do 400 KM. Moc generowana jest z 6-cylindrowych jednostek AGCO Power o pojemności 8,4 litra. Silnik spełnia ostateczną normę emisji spalin z wykorzystaniem systemu SCR oraz katalizatora utleniającego.

W nowych ciągnikach zastosowano układ EEM (Electronic Engine Management), którego zadaniem jest kontrolowanie wszystkich podzespołów silnika. System EEM współpracuje z systemem EPM (Engine Power Management), który jest nowością w serii 8700. Dzięki systemowi EPM ciągnik uzyskuje dodatkowe 30 koni mechanicznych w formie PowerBoosta. Dodatkowa moc dostępna jest przy pracach transportowych (powyżej 15 km/h) oraz w pracy z wykorzystaniem WOM i układu hydraulicznego ciągnika.

Nowa gama ciągników serii 8700 wyposażona jest w bezstopniową przekładnię Dyna-VT. Pozwala ona na rozpędzenie kolosa z DMC na poziomie 18 ton do 40 km/h. Pracą przekładni steruje system DTM (Dynamic Tractor Menagment), który jest nieodłącznym elementem ciągników serii 8700. Po uruchomieniu systemu DTM ciągnik dobiera prędkość obrotową silnika i przełożenie tak by zużyć minimalną ilość paliwa potrzebną do utrzymania zadanej prędkości roboczej.

Układ hydrauliczny ciągnika wyposażony jest w pompę z przepływem do 205 l/min przy ciśnieniu 200 bar oraz 4 (standardowo) pary wyjść hydraulicznych. Z pompy zasilany jest m.in. układ tylnego TUZ, który wyróżnia się udźwigiem na poziomie 12 ton. Opcjonalny przedni TUZ ma udźwig 5 ton i może być doposażony również w WOM z prędkością 1000 obr./min.

Maszyna w sprzedaży będzie dostępna od stycznia 2015 roku w dwóch wersjach wyposażenia: Efficient i Exclusive.