Nowa opona jest przeznaczona do przyczep wielkogabarytowych i maszyn rolniczych wyposażonych w system regulacji ciśnienia. Umożliwia poruszanie się po podłożu odkształcalnym z ciśnieniem minimalnym 0,8 bar oraz jazdę po drogach publicznych z ciśnieniem na poziomie 4 bar.

Opony Michelin CargoXBibi High Flotation stworzone są zgodnie z technologią Michelin Ultraflex. Oznacza to, że ich karkas gwarantuje możliwość przenoszenia wysokich obciążeń przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego ugięcia bocznego opony. Zwiększa się przy tym powierzchnia styku opony z podłożem, a co za tym idzie znacznie ograniczany jest opór toczenia opony po podłożu odkształcalnym i w efekcie zużycie paliwa.

W przyczepach nie wyposażonych w systemy regulacji ciśnienia Michelin CargoXBib High Flotation można używać przy zastosowaniu przy ciśnienia 2,5-3 barów. Dla porównania, opony konkurentów pracują z ciśnieniem 4-5 barów.

Najważniejsze cechy opony Michelin CargoXBib High Flotation:

  • Zaokrąglone barki opon minimalizujące ugniatanie gleby i zapewniające większą odporność opon na zużycie.
  • Rzeźba bieżnika z licznymi rowkami i niekierunkowymi klockami dzięki czemu opona zapewnia dobrą przyczepność na pochyłym terenie i równomiernie się zużywa. Dodatkowa korzyść to możliwość dowolnego rotowania opony na pojeździe, czy odwrócenia opony na obręczy, a tym samym przedłużenie trwałości ogumienia,
  • Szerokie wzdłużne kanały, odpowiednio dobrany kąt natarcia klocków bieżnika i wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantują dobre właściwości samoczyszczące opony. Dzięki nowemu samoczyszczącemu bieżnikowi opona oczyszcza się nawet trzykrotnie szybciej od opon Michelin CargoXBib poprzedniej generacji,

 

Opona Michelin CargoXBib High Flotation będzie dostępna w rozmiarach: 600/55 R26.5 165D, 710/50 R26.5 170D, 710/45 R22.5 165D, 650/65 R30.5 176D, 750/60 R30.5 181D.