Segment ciągników o mocy 50-70 KM jest dość dobrze reprezentowany zarówno przez producentów krajowych, jak i zagranicznych.

Dzięki temu ich oferta jest bardzo bogata i każdy będzie mógł znaleźć dla siebie odpowiedni model. W celu ułatwienia wyboru postanowiliśmy zaprezentować ciągniki w podanym zakresie mocy aż 11 producentów.

TYM

Ciągniki TYM pojawiły się na polskim rynku w 2009 r. Dwa spośród 9 dostępnych modeli marki mieszczą się w rozpatrywanym przez nas zakresie mocy 50-70 KM. Są to ciągniki oznaczone symbolami T503 i T603 o mocy odpowiednio 50,7 i 58,5 KM. Oba napędzane są silnikami Perkins o pojemności 2,2 l - różnica między nimi polega na zastosowaniu w mocniejszym modelu turbosprężarki. Charakterystyczna jest wysoka prędkość obrotów nominalnych tego silnika. W wersji z turbodoładowaniem wynosi ona 2600 obr./min., a z silnikiem wolnossącym aż 2800 obr./min.

Mniejszy model wyposażony jest w mechaniczną skrzynię 16/16, natomiast mocniejszy w podobnego typu przekładnię 24/24. Model T603 występuje też w wersji PS, która wyróżnia się elektrohydraulicznym rewersem (powershuttle) i elektrohydraulicznym uruchamianiem przedniego napędu. Na uwagę zasługuje bardzo niska masa przedstawionych ciągników, która w przypadku mniejszego modelu wynosi nieco ponad 2 t i nie przekracza 2,5 t w przypadku T603.

Landini

Wśród włoskich ciągników Landini silnik o mocy do 70 KM można znaleźć w 3 modelach. W jednym z serii Technofarm i w dwóch z serii Alpine. Pierwszy napędzany jest 68-konnym silnikiem Perkinsa, dwa pozostałe 69,5-konnym Yanmarem. Jeden z nich to pełnowymiarowy Alpine 70 STD, natomiast drugi - Alpine 70 GT, który ma zmniejszone wymiary zewnętrzne i masę, a zwiększony kąt skrętu kół. Inne parametry są takie same w przypadku obu modeli. Dzięki takim modyfikacjom, ten ostatni lepiej nadaje się do prac podwórkowych.

Technofarm standardowo wyposażony jest w 12-biegową skrzynię z rewersem. Za dopłatą dostępna jest wersja z podwojoną liczbą przełożeń. Seria Alpine standardowo wyposażana jest w przekładnię umożliwiającą uzyskanie 30 prędkości w obu kierunkach.

W tym przypadku za dopłatą także można podwoić tę liczbę, uzyskując aż 60 biegów w każdym kierunku. Niezależnie od liczby przełożeń, można wybrać wersję wyposażoną w elektrohydrauliczny rewers. Występuje on wspólnie z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem, zastępując suche, jednotarczowe.