Najpopularniejsze nie tylko w Polsce są klasyczne ciągniki rolnicze dwuosiowe, ze sztywną konstrukcją samonośną lub ramową i skręcanymi przednimi kołami. Wśród nich największe emocje wzbudzają oczywiście te najmocniejsze. Ich serca to nowoczesne, sterowane elektronicznie turbodoładowane silniki sześciocylindrowe, o pojemności już od 7,2 do 9 l, z najnowocześniejszymi rozwiązaniami systemów zasilania i rozrządu. Cztery zawory na cylinder czy, coraz popularniejszy, układ wtryskowy typu common rail nie są wcale rzadkością.

Jeśli wziąć pod uwagę moc, rekordzistą był i wciąż jest Fendt, choć jego najmocniejsze ciągniki napędzane są teraz zaledwie 7,2-litrowymi silnikami Deutz, a nie Mann. Topowy model Fendt 936 Vario rozwija moc znamionową 330 KM, a maksymalną aż 360 KM (norma ECE-R24). Na sześć ciągników serii 900 Vario aż 3 osiągają 300 KM: model 933 ma moc znamionową 300 KM i maksymalną 330 KM, a model 930 maksymalną 300 KM.

Fendtowi niewiele ustępuje John Deere 8530. Ma taką samą moc, jak 936 Vario, ale... określoną według normy 97/68 EC. Jego moc maksymalna według tej samej normy (ECE R24) wynosi już jednak 350 KM, a znamionowa – 320 KM. W grupie pięciu ciągników serii 8030 jeszcze jeden przekracza 300 KM. Model 8430 ma 305 KM mocy znamionowej i 320 KM maksymalnej (ECE-R24). Trzy ciągniki John Deere tej serii, jako jedyne w stawce, dostępne są również w wersji gąsienicowej (ale wcale nie najmocniejsze).

New Holland w swojej najnowszej serii T, która w tym roku zastąpiła ciągniki TG, ma również ciągniki ponad 300-konne. Najmocniejszy model T8040 rozwija moc znamionową 303 KM (przy 2200 obr./min), a maksymalną – 337 KM (przy 2000 obr./min, wg normy TR14396). Ponad 300 koni, ale tylko mocy maksymalnej, ma również model środkowy tej serii, obejmującej w sumie trzy ciągniki (T8030 – 307 KM).

Mechanicznie bliźniacze, choć inaczej wyglądające ciągniki Case IH z najnowszej serii Magnum są już cztery, a poziom 300 KM przekraczają dwa z nich: najmocniejszy Magnum 310, o mocy znamionowej 309 KM i maksymalnej 345 KM oraz Magnum 280, osiągający maksymalnie 313 KM.

Stawkę mocarzy zamyka Massey Ferguson, napędzany... fińskim silnikiem Sisu. Model MF 8480 jako jedyny spośród czterech ciągników serii 8400 ma moc maksymalną powyżej 300 KM: osiąga 315 KM, ale jego moc znamionowa to „tylko” 290 KM.