Nowym produktem Pronaru jest przyczepa PT512 na podwoziu tandem o ładowności 12 ton. Mocna i uniwersalna skrzynia ładunkowa, o szerokości wewnętrznej 2,42 m, umożliwia, oprócz transportu typowych materiałów sypkich, przewóz ładunków na europaletach i skrzyniopaletach.

Burty przyczepy wykonano z profilowanej blachy i posiadają one mechanizm centralnego ryglowania. Podłoga jest wykonana z blachy o grubości 5 mm. W tylnej ścianie znalazł się również szyber zsypowy.

Rama podwozia została wykonana prostokątnych profili zamkniętych. Dyszel jest wzmocniony, wyposażony podporę hydrauliczną nożycową. Dodatkowe atuty to sztywny, tylny trawers zaczepowy, paraboliczne resory oraz mocne ogumienie radialne.

W standardowym wyposażeniu Pronaru PT512 znajdziemy m.in. instalację trójstronnego wywrotu wraz z zaworem odcinającym (uruchamiającym się podczas wywrotów na boki) oraz cylinder teleskopowy o ciśnieniu 200 barów. Ponadto: pneumatyczną instalację hamulcową dwuobwodową, kliny do kół z kieszeniami, błotniki kół tylnych, drabinki i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej, tylne gniazda elektryczne, podporę serwisową skrzyni ładunkowej oraz kratki zabezpieczające lampy przy tylnej belce. Prędkość konstrukcyjna przyczepy to 40 km/h. Na życzenie klienta, dostępna jest szeroka gama wyposażenia dodatkowego.

Użyteczność przyczep typu tandem w trudnym terenie jest coraz częściej doceniana nie tylko w rolnictwie, ale również w innych gałęziach gospodarki. Dociążenie zaczepu ciągnika, które występuje przy użytkowaniu przyczep tandem, ułatwia manewrowanie w trudnym terenie i zwiększa siłę uciągu ciągnika. 

Podobał się artykuł? Podziel się!