Ładowarki są oparte na konstrukcji jednobelkowej ze zintegrowanym zbiornikiem oleju. W nowych modelach Merlo zamontowano jednostkę napędową Deutz TCD 4.1, która dysponuje mocą 156 KM. Silnik spełnia normę emisji spalin Tier 4i z wykorzystaniem filtra cząstek stałych DPF.

Układ hydrauliczny nowych ładowarek zasilany jest wielotłoczkową pompą o wydatku 130 l/min z ciśnieniem roboczym do 210 bar. Za przeniesienie napędu odpowiada układ hydrostatyczny połączony z przekładnią bezstopniową M CVTronic i elementami mechanicznego przeniesienia napędu. Całość umożliwia rozpędzenie nowej ładowarki do prędkości 50 km/h.

Nowe modele są wyposażone w tylny TUZ z udźwigiem 7 ton oraz WOM z dwoma prędkościami pracy: 540 oraz 1000 obr./min.

W maszynie zastosowano układ poziomowania ramy, który obejmuje dwa siłowniki hydrauliczne zainstalowane po lewej stronie (zgodnie z kierunkiem jazdy) dwóch mostów napędowych ładowarki. Ponadto komfort pracy nowych ładowarek poprawia montowany w standardzie układ pneumatycznej amortyzacji kabiny o oznaczeniu CS.

Produkcja nowych ładowarek Multifarmer ruszy pod koniec lutego.